Ineos Grenadier – duch Defendera w nowym wcieleniu

Ineos Grenadier to rasowy samochód terenowy, który z zewnątrz przypomina klasycznego Land Rovera Defendera, za to w środku… Zobaczcie sami, bo producent pokazał właśnie wnętrze auta.

Ineos Grenadier fot. materiały prasowe
Ineos Grenadier

Land Rovera Defendera zna każdy miłośnik off-roadu. Ten klasyczny Defender odszedł niedawno do lamusa, zastąpiony nowoczesnym wcieleniem, wcale nie mniej dzielnym w terenie, ale jednak odstającym od prostego i bezkompromisowego pierwowzoru. Lukę po „starym” Defenderze zapełnia jednak Ineos Grenadier – auto terenowe z prawdziwego zdarzenia, które w dodatku dostępne będzie również w Polsce.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Niedawno pisaliśmy o Ineosie Grenadierze, że jest w początkowym stadium projektowym, o czym świadczyły oficjalne zdjęcia, będące komputerowymi renderingami. Teraz jednak auto stoi już na swoich potężnych kołach i szykowane jest do produkcji – zajmą się nią zakłady produkujące wcześniej Smarty. Dodajmy, że za projektem stoi firma Ineos, światowy gigant przemysłu chemicznego, a pomysłodawcą jest sir Jim Ratcliffe, milioner i właściciel firmy Ineos.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Ineos Grenadier – duch Defendera, silniki BMW

Ineos Grenadierfot. materiały prasowe
Ineos Grenadier

Wróćmy jednak do samochodu. Ineos Grenadier jest łudząco podobny do Defendera, ma podobne pudełkowate nadwozie o topornych liniach i co więcej, ma oferować wcale nie gorsze możliwości jazdy terenowej. Nadwozie osadzone jest na solidnej ramie drabinowej, a zawieszeniem i napędem zajmowali się inżynierowie Magna Steyr. Nie zabraknie także m.in. reduktora czy możliwości dopięcia pełnego off-roadowego osprzętu, z wyciągarkami czy dodatkowym oświetleniem włącznie.

Ciekawostką jest użycie do napędu Grenadiera 6-cylindrowych silników BMW, jednego benzynowego i jednego Diesla. Benzynowy wariant dysponuje mocą 285 KM i momentem obrotowym 450 Nm, zaś diesel oferuje moc 249 KM i moment obrotowy 550 Nm. Oba motory współpracują z 8-stopniową przekładnią produkcji firmy ZF.

REKLAMA

REKLAMA

Ineos Grenadier – wnętrze praktyczne i luksusowe

Ineos Grenadierfot. materiały prasowe
Ineos Grenadier

Wnętrze Ineosa Grenadiera zaprojektowano z myślą o zapewnieniu przestrzeni, praktyczności i wszechstronności, jakich oczekują właściciele użytkowych samochodów z napędem 4x4. Nie da się nie zauważyć zaskakującego połączenia luksusu i wygody. To pierwsze przejawia się w postaci obszernych foteli Recaro czy dużego, poziomo ustawionego ekranu systemu multimedialnego o przekątnej 12,3 cala. Obsługuje on łączność Android Auto i Apple CarPlay, a system nawigacji terenowej umożliwia programowanie, śledzenie i zapisywanie trasy za pomocą punktów orientacyjnych, gdy już dawno opuszczono drogi utwardzone i szlaki.

Ineos Grenadierfot. materiały prasowe
Ineos Grenadier

Z drugiej strony auto ma być do bólu praktyczne i użytkowe, i takie właśnie jest, bo owe fotele Recaro są odporne na plamy, a konsola środkowa na zachlapania, natomiast podłogę, w której ulokowano otwory odpływowe, można po prostu umyć z błota i kurzu z użyciem myjki ciśnieniowej. W kabinie Grenadiera w oczy rzuca się potężna, solidna konsola środkowa i panel ulokowany na dachu, na wzór kabiny samolotu. Do tego przełączniki i pokrętła na konsoli środkowej i podsufitowej są rozmieszczone w dużych odstępach i są wyraźnie oznakowane. Mało tego, zostały również wbudowane i wstępnie podłączone przełączniki wyposażenia dodatkowego, co pozwala dodać do konfiguracji wyciągarki, oświetlenie robocze i inne akcesoria.

Ineos Grenadierfot. materiały prasowe
Ineos Grenadier

Przestrzeń bagażowa została maksymalnie wykorzystana dzięki suchemu schowkowi pod tylnym siedzeniem, zamykanemu schowkowi w konsoli centralnej oraz bezpiecznym schowkom bocznym w tylnej części ładunkowej. Pojazd można także personalizować dzięki szerokiej gamie opcji wnętrza i akcesoriów, które pomogą każdemu właścicielowi skonfigurować Grenadiera zgodnie z indywidualnymi wymogami.

130 prototypów Grenadierów z drugiej fazy produkcji znajduje się obecnie w połowie drogi do pokonania 1,8 miliona kilometrów podczas wyczerpujących testów przeprowadzanych na całym świecie. Następny etap testów to wydmy Maroka. Dodajmy, że rezerwacje na samochody będzie można składać od października 2021 roku, a dostawy rozpoczną się w lipcu 2022 roku. Na koniec jeszcze warto wspomnieć o cenie – planowana kwota to 30 tys. dolarów. Mniej więcej tyle, co za Jeepa Wranglera i wyraźnie mniej niż za nowego Land Rovera Defendera.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA