Ineos Grenadier wjeżdża do Polski. Znamy cenę

Ineos Grenadier to wyjątkowy samochód terenowy, który nie tylko wygląda jak klasyczny Land Rover Defender, ale też potrafi pokonać najtrudniejszy teren. Teraz można go kupić w Polsce, a ceny nie są już tajemnicą.

Ineos Grenadier fot. materiały prasowe
Ineos Grenadier

Ineos Grenadier gościł na naszych stronach już wielokrotnie, a ostatnio pisaliśmy o potwierdzeniu wejścia modelu na polski rynek. Polskie przedstawicielstwo marki podało, że Ineos planuje otwarcie 200 placówek na całym świecie, by rozpocząć sprzedaż już w lipcu 2022 r. Wśród partnerów znajdą się uznane grupy dealerów samochodowych i sprzedawcy specjalizujący się w segmencie 4x4. Główną sieć serwisową stanowić będą partnerzy BMW, mający doświadczenie w serwisowaniu silników tej marki, użytych do napędu modelu Grenadier. Sieć te uzupełni dostęp do ponad 10 000 warsztatów Bosch Car Service na całym świecie.

REKLAMA

Punkty sprzedaży w Polsce są jednymi z pierwszych potwierdzonych na całym świecie. Dwaj potwierdzeni partnerzy handlowi w Polsce to dealer Auto Fus Group w Warszawie oraz Team Marek Pasierbski w Długołęce koło Wrocławia.

Ineos Grenadierfot. materiały prasowe
Ineos Grenadier

Ineos Grenadier – ceny

Ineos Grenadier dostępny będzie w kilku wersjach, w tym jako użytkowy Utility Wagon z dwoma lub pięcioma miejscami lub jako osobowy 5-miejscowy Station Wagon. Ten ostatni z kolei pojawia się w dwóch dodatkowych i jednakowo wycenionych poziomach wyposażenia – Trialmaster Edition oraz Fieldmaster Edition. Oprócz tego wybrać można jeden z dwóch silników BMW – 3-litrowego turbodiesla lub 3-litrowy silnik benzynowy turbo. Co istotne, cena pozostaje identyczna dla obu silników.

Ineos Grenadier Utility Wagonfot. materiały prasowe
Ineos Grenadier Utility Wagon

Ceny Ineosa Grenadiera wyglądają następująco:

  • Utility Wagon (2 miejsca) – 279 100 zł
  • Utility Wagon (5 miejsc) – 286 100 zł
  • Station Wagon Trialmaster Edition (5 miejsc) – 320 900 zł
  • Station Wagon Fieldmaster Edition (5 miejsc) – 320 900 zł

Dodajmy, że jeździliśmy już Ineosem Grenadierem, a wrażenia z testu przeczytacie tutaj.

W Polsce seria produkcyjna przewiduje 400 egzemplarzy, a możliwość składania zamówień, konfigurator internetowy i centrum obsługi klienta zostaną uruchomione 18 maja. Internetowy konfigurator dostępny na stronie ineosgrenadier.com prowadzi krok po kroku przez proces budowania własnego egzemplarza. A trzeba wiedzieć, że możliwości doboru wersji wyposażenia i personalizacji jest wiele.

Po ustaleniu konfiguracji wybrać można miejsce odbioru. Na stronie internetowej dostępna będzie interaktywna mapa wskazująca najbliższe salony sprzedaży. Aby zabezpieczyć sobie miejsce w harmonogramie produkcji, trzeba wpłacić zaliczkę w wysokości 2500 zł, podlegającą zwrotowi do momentu podpisania umowy. Klienci mogą wtedy skontaktować się z wybranym partnerem handlowym w celu potwierdzenia ceny.

REKLAMA

REKLAMA

Ineos Grenadier – nowe wcielenie Defendera

Za projektem stoi firma Ineos, światowy gigant przemysłu chemicznego, a pomysłodawcą jest sir Jim Ratcliffe, milioner i właściciel firmy Ineos. Ponieważ klasyczny Land Rover Defender odszedł niedawno do lamusa, sir Ratcliffe zapragnął stworzyć jego nowoczesne wcielenie, wcale nie mniej dzielne w terenie, ale jednak odstające od prostego i bezkompromisowego pierwowzoru. O skali przedsięwzięcia świadczy fakt, że aż 130 prototypów Grenadierów z drugiej fazy produkcji miało do pokonania 1,8 miliona kilometrów podczas wyczerpujących testów przeprowadzanych na całym świecie.

Ineos Grenadier jest łudząco podobny do Defendera, ma podobne pudełkowate nadwozie o topornych liniach i co więcej, ma oferować wcale nie gorsze możliwości jazdy terenowej. Nadwozie osadzone jest na solidnej ramie drabinowej, a zawieszeniem i napędem zajmowali się inżynierowie Magna Steyr. Nie zabraknie także m.in. reduktora czy możliwości dopięcia pełnego off-roadowego osprzętu, z wyciągarkami czy dodatkowym oświetleniem włącznie.

Ciekawostką jest użycie do napędu Grenadiera 6-cylindrowych silników BMW, jednego benzynowego i jednego Diesla. Benzynowy wariant dysponuje mocą 285 KM i momentem obrotowym 450 Nm, zaś diesel oferuje moc 249 KM i moment obrotowy 550 Nm. Oba motory współpracują z 8-stopniową przekładnią produkcji firmy ZF.

 

REKLAMA