Q50 inspirowany jest konceptem Essence. W przedniej części nadwozia w oczy rzuca się sporych rozmiarów grill i „skośne oczy”. Tył zwieńczony jest dwoma końcówkami układu wydechowego, w bocznej części nadwozia wyróżnia się słupek C i przetłoczenia na drzwiach. Standardowo w nadkolach znajdziemy 17-calowe felgi.
We wnętrzu ulepszono jakość i spasowanie materiałów, panel na konsoli środkowej umożliwia łatwe „wgryzienie” się we wszystkie opcje. Wyposażenie obejmuje dwu-strefową klimatyzację, możliwość podłączenia urządzeń przez Bluetooth i system monitoringu wokół auta ułatwiający parkowanie. W opcji można wybrać system Direct Adaptive Steering, który pozwala kierowcy na zmianę siły wspomagania, Active Lane Control czyli system „utrzymujący” auto na konkretnym pasie ruchu. Ciekawym patentem jest tzw. i-Key, który rozpoznaje kierowcę za pomocą kluczyka i automatycznie dostosowuje dla niego 96 ustawień (fotele, lusterka, nawigacja).
W ofercie silnikowej w USA znajdziemy 3,7-litrowy silnik V6 o mocy 332 KM a także odmianę hybrydową z silnikiem 3.5 V6 o mocy około 358 KM. W Europie pojawi się też opcja wysokoprężna z jednostką Mercedesa.