„Prezentując prototyp QX Sport Inspiration na salonie samochodowym Pekin 2016, pokazaliśmy przyszłość linii QX Infiniti. Nowy QX50 Concept rozwija tę koncepcję i pokazuje, jak Infiniti może rozwinąć swoją gamę w najszybciej rosnącym segmencie samochodowym na świecie” – powiedział Roland Krueger, prezes Infiniti.
W koncepcyjnym modelu zamontowany zostanie silnik VC-Turbo. To najnowsze dziecko japońskich inżynierów, jednostka napędowa o zmiennym stopniu sprężania. Inifinti deklaruje, że benzynowy motor 2.0 turbo ma moment obrotowy i wydajność zaawansowanych silników wysokoprężnych.
W jego konstrukcji zastosowano wielodźwigniowy system, który pozwala dostosować stopień sprężania do warunków jazdy. Podczas pracy w silniku niezauważalnie zmieniania się zasięg tłoków (GMP - "główne martwe położenie" tłoków) i do tego dobierany jest stopień sprężania w zakresie od 8:1 aż po 14:1.
Inifini w produkcyjnym modelu zamierza przygotować silnik VC-Turbo, który będzie oferował 272 KM mocy oraz 390 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Można to porównać do benzynowych silników V6. A skoro już taką jednostkę napędową wywołaliśmy do tablicy, to japońscy inżynierowie są zdania, że wydajność nowego motoru w stosunku do V6 znacznie się poprawi; moc i moment obrotowy aż o 27%.