REKLAMA

Infiniti doczekało się Diesla!

Infiniti FX37 GT Infiniti FX37 GT
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 252 903 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Jeśli myślisz na serio o rynku europejskim, to nie możesz sobie pozwolić na brak w ofercie turbodiesla. Inifiniti, które przez lata omijało Europę szerokim łukiem, teraz po 20 latach istnienia między przednie koła swoich modeli wkłada silnik wysokoprężny.

3-litrowa jednostka napędowa to całkowicie nowo opracowana konstrukcja, powstała przy współpracy Nissana i Renault. Nowy silnik, oznaczony jako V9X, ma blok wykonany z materiału o fachowej nazwie wermikularne żeliwo grafitowe (CGI).

Stop ten jest lżejszy od tradycyjnego żeliwa i zapewnia większą sztywność konstrukcji, przy okazji lepiej tłumiąc hałas. Co ciekawe, żeliwo CGI nie wymaga dodatkowych żeber usztywniających blok silnika, co pozwala na zaoszczędzenie zbędnych kilogramów.

V-szóstka Infiniti, wyposażona w turbosprężarkę VN oraz system wtrysk typu common rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami, ma 238 koni mechanicznych mocy i wytwarza maksymalny moment obrotowy o wartości 550 Nm w zakresie od 1750 do 2500 obr/min.  Do pary nowy turbodiesel ma siedmiobiegową przekładnię automatyczną.

Infiniti EX30d z nowym turbodieslem pod maską emituje 224 gramy CO2 na kilometr, a w cyklu mieszanym zużywa 8,4 l oleju napędowego na 100 km. Dla FX30d te wartości to, odpowiednio, 240 gramów CO2 na kilometr oraz 9,0 l/100 km.

Osiągi też są niczego sobie. Pierwszy z SUV-ów 100 km/h osiąga po upływie 7,9 sekundy, natomiast większy i cięższy FX - po 8,3 sekundy.

Kolejnym modelem, w którym ma być zamontowany pierwszy turbodiesel tej japońskiej marki jest M.

 

REKLAMA

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA