[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Infiniti wycofuje się z Europy. Co z Polską?

Marka Infiniti wycofuje się z Europy, w tym także z Polski. Przyczyna leży w zaostrzonych normach emisji spalin. Co dalej z klientami?

Infiniti QX50 Infiniti QX50

- Opieka nad klientami w Polsce pozostaje bez zmian – mówi o zapowiedzianym na następny rok wycofaniu się marki Infiniti z Europy Zachodniej Grzegorz Szczypior, prezes Grupy IP, wyłącznego przedstawiciela marki w Polsce.

- Posiadaczy samochodów Infiniti będziemy otaczać opieką posprzedażną dopóki tylko będą użytkowali swoje samochody – zapewnia prezes.

Jednocześnie polskie przedstawicielstwo Infiniti zdradza rozpoczęcie starań o włączenie polskiej sieci sprzedaży do struktur funkcjonujących w Europie Wschodniej, gdzie działalność Infiniti będzie kontynuowana. Chodzi o to, że u nas samochody japońskiej marki sprzedają się bardzo dobrze.

Infiniti wycofuje się z Europy Zachodniej

Firma Infiniti Motor Company ogłosiła plan restrukturyzacji, który zakłada skupienie działań na największych i najdynamiczniej rozwijających się rynkach – amerykańskim i chińskim. W związku z tym marka zapowiedziała zakończenie sprzedaży swoich samochodów w krajach Europy Zachodniej po 1 kwietnia 2020 roku, przy jednoczesnym pozostaniu na rynkach Europy Wschodniej.

- W imieniu wszystkich ambasadorów Infiniti serdecznie dziękuję wszystkim naszym klientom i partnerom za zaufanie, jakim nas obdarzyli – mówi Grzegorz Szczypior. Proszę jednocześnie przyjąć zapewnienie, że jesteśmy i będziemy z państwem bez jakichkolwiek zmian w zakresie obsługi posprzedażnej i służymy wszelkim wsparciem, jakiego mogliby państwo potrzebować w okresie użytkowania samochodów.

Również sieć sprzedaży w Polsce, będąca częścią systemu dystrybucji dla Europy Zachodniej, będzie do 31 marca 2020 r. funkcjonowała tak jak dotychczas. W ofercie marki w Polsce pozostają modele Q30 i QX30, produkowane w Japonii modele Q50 i Q60, a także wprowadzony do sprzedaży w Polsce, poza siecią Infiniti Europe, SUV QX60.

Zobacz także: kary za cofanie liczników jeszcze w 2019 r.

REKLAMA

REKLAMA

Infiniti Q50 Infiniti Q50

Przed końcem roku ogłoszone zostaną szczegóły specjalnie opracowanego planu, który ma zapewnić kontynuację obsługi posprzedażnej w zakresie usług serwisowych i gwarancyjnych. Z punktu widzenia klientów, w tej kwestii nic się nie zmieni – gwarancja będzie honorowana do końca jej trwania, a serwis pogwarancyjny, oparty o dostawy części zamiennych poprzez europejską sieć logistyczną aliansu Renault-Nissan i ogólnopolską sieć serwisów Infiniti, będzie funkcjonował tak jak dotychczas.

Infiniti pozostanie w Polsce?

- My w Polsce jesteśmy w wyjątkowej sytuacji. Przez ponad dziesięć lat współpracy daliśmy się poznać jako najlepszy dystrybutor Infiniti w Europie, dlatego wierzymy, że centrala marki jest żywotnie zainteresowana tym, aby samochody Infiniti nie zniknęły z naszych dróg – stwierdza Grzegorz Szczypior.

Co bardzo istotne, tuż za naszą wschodnią granicą samochody Infiniti będą dalej sprzedawane w ramach systemu dystrybucji dla Europy Wschodniej. Bardzo ważnym dla producenta faktem jest to, iż marka jest w trakcie największej w swojej historii zmiany modelowej, która przewiduje wprowadzenie bardziej zaawansowanych samochodów o napędzie elektrycznym i to już począwszy od roku 2021.

Ponieważ więc rynek motoryzacyjny jest w trakcie rewolucji związanej z historyczną zmianą napędu na elektryczny, nie da się na dzisiaj wykluczyć żadnego scenariusza – informuje w komunikacie prasowym polski przedstawiciel Infiniti.

Zobacz także: koniec obowiązku wożenia prawa jazdy

REKLAMA

Infiniti Q50S Hybrid Infiniti Q50S Hybrid

Nie jest tajemnicą, iż jednym z powodów decyzji Infiniti Europe są bardzo rygorystyczne przepisy europejskie w zakresie emisji CO2, które uderzają w aktualną gamę modelową i silnikową marki. Co ciekawe, nawet rewolucyjny silnik o zmiennym stopniu sprężania VC-Turbo nie spełnia wyśrubowanych nowych norm WLTP. W związku z czym model QX50, który jest nim napędzany, byłby na przykład we Francji obłożony dodatkowym podatkiem w wysokości... 10 tys. euro.

- Wraz z wprowadzeniem modeli „all electric”, sytuacja ta ulegnie zasadniczej zmianie – dodaje Grzegorz Szczypior, mają nadzieję na pomyślny dla marki obrót spraw w niedalekiej przyszłości.

Jeśli chodzi o najbliższe miesiące – jedyna zmiana, jaką odczują klienci będzie polegała na szybkim – a nawet bardzo szybkim – wyczerpywaniu się oferty obecnych samochodów.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 133 152 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij