REKLAMA

Ioniq 5 – wyciekły dane nowego elektrycznego SUV-a

Ioniq 5 to elektryczny SUV segmentu D, który pojawi się w pierwszej połowie 2021 r. Na długo przed premierą, za sprawą wycieku danych, poznaliśmy już jednak sporo technicznych detali.

Hyundai 45 EV Concept (Frankfurt 2019) auto motor i sport
Hyundai 45 EV Concept (Frankfurt 2019)

Model Ioniq 5 oparty jest na koncepcyjnym modelu elektrycznym 45, który Hyundai zaprezentował podczas targów IAA 2019 we Frankfurcie. Jak czytamy w komunikacie prasowym, nowy Ioniq 5 jest jednym z pierwszych pojazdów elektrycznych na świecie i pierwszym w gamie Hyundai, który został wyposażony w 800-woltową instalację elektryczną o wysokiej mocy. Umożliwia ona ładowanie z mocą 11 kW prądem przemiennym lub ultraszybkie ładowanie do 232 kW prądem stałym. Dzięki instalacji 800 V uzyskano także wysoką wydajność, redukcję masy i optymalizację przestrzeni.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Nie jest też tajemnicą, że Ioniq 5 to pierwszy model Hyundaia oparty na platformie modułowej E-GMP dla pojazdów elektrycznych. Zapewnia ona lepszą wydajność, możliwość szybszego ładowania i większy zasięg. Ponadto pozwala na lepsze zagospodarowanie wnętrza samochodu.
W tym miejscu dochodzimy do miejsca, w którym oficjalne informacje się kończą, ale za sprawą wpadki austriackiego oddziału Hyundaia i niechcianej, przedwczesnej publikacji danych technicznych, wiemy już znacznie więcej o nowym Ioniqu 5.

Na przykład, moc napędu sięgać ma wartości 313 KM, a na przyspieszenie od 0 do 100 km/h Ioniq 5 potrzebować będzie zaledwie 5,2 sekundy. W dużej mierze dzięki napędowi na cztery koła. Poznaliśmy też zasięg na jednym pełnym ładowaniu, który według normy WLTP ma dochodzić do przyzwoitych 450 km. Co jeszcze? Szybkość ładowania. 800-woltowa instalacja pozwoli uzupełnić zapas energii od poziomu 20 proc. do 80 proc. pojemności akumulatora w zaledwie 15 minut, a to już nie są żarty. Producent wspomina jeszcze o panelach słonecznych na dachu, które niewiele, ale zawsze złapią trochę energii ze słońca i przetworzą je w prąd.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Ciekawostką jest też to, że Ioniq 5 ma mierzyć 4640 mm długości i 1890 mm szerokości, przy rozstawie osi aż 3000 mm. Dla porównania, duży SUV Hyundai Santa Fe jest zaledwie o 130 mm dłuższy i ma o 235 mm mniejszy rozstaw osi, przy tej samej szerokości nadwozia. Ioniq 5 zapowiada się na naprawdę przestronny samochód.

W oczekiwaniu na więcej oficjalnych informacji, możecie obejrzeć galerię zdjęć Hyundaia 45 Concept. Sądząc po szpiegowskich zdjęciach zamaskowanego Ioniqa 5, przyłapanego podczas testów, wersja produkcyjna zachowa co najmniej kształt konceptu 45.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA