[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Italdesign – nowy model, plany rozwoju

Włosi pokażą w Genewie swoje sportowe auto i zapowiadają małoseryjną produkcję kolejnych modeli.

Italdesign stworzył nowy dział – Italdesign Automobili Speciali – zajmujący się tworzeniem i produkcją małoseryjnych modeli sprzedawanych wybranym kolekcjonerom z całego świata.

Pierwszym modelem wprowadzonym do sprzedaży w liczbie 5 (tak, pięciu!) egzemplarzy będzie zaprezentowany na tegorocznej wystawie w Genewie sportowy model, którego nazwy jeszcze nie zdradzono. Powstanie on na podwoziu z włókna węglowego i aluminium, natomiast nadwozie będzie wykonane z włókna węglowego. Napędzać go ma wolnossący 5,2—litrowy silnik V10. Auto rozpędzać się będzie do ponad 330 km/h, a sprint do setki zaliczy w 3,2 s. Włosi podali, że ich dzieło będzie miało 4847 mm długości, 1970 mm szerokości i 1204 mm wysokości, więc będzie znacznie dłuższy niż Lamborghini Huracan (4459 mm), czy Ferrari 488 (4568 mm). Cena – ok. 1,5 miliona euro, plus podatki.

Italdesign zapowiada, że będzie tworzył kolejne serie modeli co 1,5 do 2 lat. Będą to niewielkie projekty, obejmujące od 10 do 99 aut.

Stworzone prawie pół wieku temu przez Giorgetto Giugiaro studio Italdesign ma na swoim koncie wiele wyjątkowych projektów, od pierwszego Volswagena Golfa, czy Fiata Pandy począwszy, aż po Maserati Ghibli. Spod ręki Giugiaro wyszedł też prototyp, na bazie którego powstał nasz Polonez. Firma zajmowała się też produkcją samochodów dla innych marek – w latach 70-ych zbudował 456 sztuk BMW M1, produkował też VW W12 coupe, czy VW Touarega. Przygotowali też kilka własnych modeli – m.in. Aztec roadster.

Dwa lata temu Giorgetto Giugiaro sprzedał swoje ostatnie udziały w firmie  Audi i teraz większość prac firma wykonuje dla Grupy Volkswagena. Odpowiadała np. za stworzenie modelu Q2. Tworzenie modeli pod własną marką pozwoli na zyskanie nowego źródła przychodów i poprawę wyniku finansowego firmy.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij