Nowy model to tak naprawdę mocno zmodyfikowana hiszpańska terenówka o nazwie Santana Anibal. Włosi, zamiast tracić czas i pieniądze na opracowywanie własnej konstrukcji, po prostu zacieśnili współpracę z Hiszpanami.
Auto pojawi się w ofercie polskich dealerów w lipcu tego roku. Początkowo klienci będą mogli wybierać między wersją 5-drzwiową oraz pick-upem - obie posiadają homologację ciężarową.
Ceny Massifa zaczynają się od 30 000 euro, czyli około 102 tysięcy zł.
Nadwozie Massifa spoczywa na niezwykle wytrzymałej ramie. Konstrukcja zawieszenia jest do bólu klasyczna - zastosowano tutaj paraboliczne resory piórowe z amortyzatorami teleskopowymi.
Pod maską Massifa wysila się jeden z dwóch silników wysokoprężnych, znanych z Iveco Daily. Oba mają cztery cylindry, 16 zaworów, system wtrysku common rail i prawie 3 litry pojemności skokowej.
Słabszy wyciska 146 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy o wartości 350 Nm, mocniejszy zaś - 176 koni mechanicznych i 400 Nm momentu obrotowego, dostępnego w imponującym przedziale od 1250 do 3000 obr/min.
Oba silniki współpracują z 6-biegową skrzynią mechaniczną produkcji ZF, posiadającą reduktor do jazdy terenowej. Massif dostępny jest z krótkim lub długim rozstawem osi i w czterech wariantach nadwozia - trzy-, pięciodrzwiowym, pickup i podwozie z kabiną.
źródło: Iveco
Komentarze
auto motor i sport, 2008-05-26 10:45:50
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?