Izera i kolejne duże nazwiska. Kiedy ruszy produkcja?

Polski samochód elektryczny Izera nabiera rozpędu, przyciągając kolejne duże nazwiska. Po byłym szefie polskiego oddziału Kia do ekipy dołączają byli specjaliści z General Motors i Opla.

Izera Hatchback Materiały prasowe
Izera Hatchback

Dopiero co pisaliśmy o tym, że spółka ElelctroMobility Poland S.A. wzmocniła swój zespół, zatrudniając Wojciecha Szyszko, byłego wieloletniego dyrektora generalnego Kia Motors Poland, stojącego za sukcesami marki w Polsce. Wojciech Szyszko wejdzie w skład Rady Nadzorczej i służyć będzie swoim doświadczeniem.

Teraz do zespołu dołączają dwa kolejne nazwiska, które w branży motoryzacyjnej uchodzą za specjalistów w swoim fachu. Oto bowiem do projektu Izera, jako doradca zarządu, dołącza Romuald Rytwiński – dyrektor wielu zakładów produkcyjnych General Motors w Europie
i na świecie, który odpowiadał, między innymi, za budowę fabryki Opla w Gliwicach.

Natomiast dyrektorem do spraw produktu w ElectroMobility Poland zostaje Wojciech Mieczkowski, zarządzający wcześniej lokalnymi strukturami Opla oraz PSA w Polsce.

Projekt Izera wkracza w kolejną fazę realizacji. Cieszę się, że wokół idei powstania nowej marki samochodów elektrycznych udaje się skupić coraz większe grono ekspertów branży motoryzacyjnej – powiedział Piotr Zaremba, prezes ElectroMobility Poland S.A. – Kompleksowość oraz skala projektu wymagają od nas pozyskania kompetencji i wzmocnienia zespołu w wielu obszarach. Wyzwania związane z budową fabryki Izery, rozwój produktu, budowanie łańcucha dostawców to najważniejsze zadania, jakie przed nami stoją w najbliższym czasie – dodaje Zaremba.

Szyszko, Mieczkowski, Rytwiński – czy ruszą Izerę z miejsca?

Trzy duże nazwiska, pojawiające się w kontekście rozwoju projektu polskiego samochodu elektrycznego, oznaczają spore wzmocnienie i rozbudzają nadzieje tych, którzy wierzą w końcowy sukces Izery. Co na ten temat sądzą sami zainteresowani?

Wojciech Szyszkofot. materiały prasowe
Wojciech Szyszko

Wchodząc do Rady Nadzorczej Spółki, a tym samym angażując się w powstanie Izery, wierzę, że mamy w tej chwili do czynienia z unikatowym momentem na rynku, który umożliwia powstanie i rozwój polskiej marki samochodów elektrycznych. Wiem z jakimi wyzwaniami będzie musiał się zmierzyć nowy producent wchodząc na rynek i chciałbym swoje doświadczenie w rozwoju koreańskiej marki wykorzystać w tym wymagającym projekcie – mówi Wojciech Szyszko, nowo mianowany członek Rady Nadzorczej spółki ElectroMobility Poland.

Romuald Rytwińskifot. materiały prasowe
Romuald Rytwiński

Budowa od podstaw, czy rozbudowa nowoczesnego zakładu produkcji samochodów osobowych to projekty, które miałem okazję już kilkakrotnie realizować w swojej karierze zawodowej – podkreśla z kolei Romuald Rytwiński. – Oczywiście każdy projekt ma swoją specyfikę, ale logika procesu oraz jego skala pozostaje bez zmian. Widziałem jak Gliwice zyskują i rozwijają się dzięki fabryce Opla. Jestem przekonany, że podobnego impulsu doświadczą mieszkańcy Jaworzna i okolicznych gmin, nie tylko dzięki samej fabryce Izery, ale również parkowi poddostawców, który z pewnością powstanie nieopodal – dodaje.

Wojciech Mieczkowskifot. materiały prasowe
Wojciech Mieczkowski

Zdaniem Wojciecha Mieczkowskiego współtworzenie szczegółowej koncepcji gamy modelowej samochodów elektrycznych to unikatowa perspektywa, jaka do tej pory nie była możliwa do realizacji w naszych lokalnych realiach. – Do tej pory Polska, w obszarze motoryzacji, była jedynie rynkiem zbytu dla produktów projektowanych poza naszymi granicami. Takich projektów jak Izera jest tylko kilka w Europie. Wierzę, że przy wsparciu międzynarodowych ekspertów z branży uda nam się stworzyć samochody „uszyte” na miarę bieżących potrzeb współczesnych użytkowników. Jestem przekonany, że takie samochody trafią do serc nie tylko polskich konsumentów – mówi były dyrektor marki Opel w Polsce.

REKLAMA

Izera w produkcji za trzy lata?

Ostatnie tygodnie 2021 roku w ElectroMobility Poland to między innymi intensywny rozwój zespołu. Podsumowując ostatnie miesiące prezes Piotr Zaremba powiedział: – Cieszy mnie, że udaje nam się pozyskiwać doświadczonych menadżerów, którzy swoje doświadczenie zdobywali w firmach motoryzacyjnych na całym świecie. Po stronie projektowej niewątpliwie najważniejszym wyzwaniem jest dokończenie negocjacji w sprawie pozyskania platformy technologicznej – kluczowej technologii, która stworzy stabilne podstawy dla budowy trzech modeli aut. Mamy świadomość skali wyzwań jakie stoją przed nami nie tylko w nadchodzącym roku. Mając
w zespole tak doświadczonych menadżerów podchodzę do zadań, które stoją przed nami
z pokorą, ale również z pełnym optymizmem.

Kolejne plany, jak powiedział Piotr Zaremba, to przedstawienie opinii publicznej w pierwszym kwartale 2022 roku informacji o dostawcy platformy dla łącznie trzech modeli z rodziny Izery oraz o inwestorze zastępczym. Co jeszcze wiemy o planach? W okolicach trzeciego kwartału 2022 roku spółka ma przystąpić do przetargu działki w Jaworznie, gdzie powstać ma fabryka Izery. A kiedy ruszyć ma sama produkcja samochodów? Pod koniec 2024 roku, w wariancie optymistycznym. Ale czy Izera w ogóle kiedykolwiek wyjedzie na drogi, przekonamy się w kolejnych latach.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

REKLAMA