REKLAMA

Jaguar F-PACE SVR – Klimat Saint-Tropez

W ośrodku technicznym o nazwie Special Vehicle Operations (SVO) powstają burzące krew w żyłach Jaguary z oznaczeniem SVR. Wśród nich wyróżnia się właśnie odświeżony model F-PACE SVR, czyli SUV z silnikiem V8 o mocy 550 KM, który potrafi rozpędzić się do 286 km/h.

Jaguar F-PACE SVR materiały prasowe
Jaguar F-PACE SVR
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 199 900 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Jaguar F-PACE SVR okazał się najlepiej sprzedającym się modelem Jaguara z oznaczeniem SV. Jego nowe wcielenie pod względem osiągów i wrażeń zza kierownicy podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej. Pod maską pracuje benzynowe 5-litrowe V8 z mechaniczną sprężarką, które produkuje 550 KM oraz 700 Nm. Większy o 20 Nm w porównaniu z wersją sprzed liftingu moment obrotowy oraz system Dynamic Launch pozwolił skrócić czas przyspieszenia do 100 km/h do 4 sekund. Silnik korzysta z tego samego sprzęgła hydrokinetycznego, które było zastosowane w ekstremalnym sedanie XE SV Project 8. Zmiana biegów w trybie sportowym jest teraz jeszcze szybsza i wyraźniej zaznaczona. Dzięki modyfikacjom F-PACE SVR stał się nie tylko dynamiczniejszy, ale również ostrzejszy w prowadzeniu.

Jaguar F-PACE SVRmateriały prasowe
Jaguar F-PACE SVR

Zintensyfikowane chłodzenie hamulców, nowe klocki oraz poprawione wyczucie pedału zapewniają kierowcy jeszcze większą pewność siebie. Układ kierowniczy otrzymał nowe oprogramowanie, które gwarantuje szybszą reakcję i poprawia kontakt pomiędzy człowiekiem na maszyną. A już w wersji przed liftingiem układ kierowniczy wyróżniał się na tle konkurencji. Przejście Jaguara na architekturę samochodu wspomaganą elektrycznymi podzespołami pozwala na nieustanne poprawianie dostrojenia samochodu. Przy okazji liftingu zmodyfikowano też zestrojenie adaptacyjnego zawieszenia oraz poprawiono elementy gumowe w zawieszeniu. Jaguar F-PACE SVR przy wolnej jeździe stał się bardziej komfortowy, a przy szybszej stabilniejszy. Na zakrętach z pomocą przychodzi układ napędu 4x4, który w sportowym trybie opiera się głównie na tylnych kołach. Nie bez znaczenia jest aktywny tylny dyferencjał, który pomaga przednim kołom w zmianie kierunku jazdy. Do walki zagrzewa soczyste brzmienie płynące spod maski wraz z grzmotami z czterech końcówek rur wydechowych, które nie są atrapami - podobnie jak wyloty powietrza w błotnikach. Dzięki nim udaje się obniżyć ciśnienie w przestrzeni pomiędzy kołami i nadkolami i uniknąć efektu odciążenia przodu przy wysokich prędkościach, a przecież F-PACE SVR może popędzić 286 km/h. Na tak spektakularne efekty pracy inżynierów SVO pozwala niezwykle bogate doświadczenie zdobyte w motorsporcie.
Modyfikacje mocarnego zespołu napędowego powodują, że wcale nie trzeba wykorzystywać pełnego potencjału silnika, by cieszyć się emocjami za kierownicą. Bezpośredni kontakt z kierowcą, potężny i płynnie rozwijany moment obrotowy, soczyste brzmienie układu wydechowego nie zakłócane przez turbosprężarki oraz sportowo oprogramowany układ napędu na 4 koła powodują, że najmocniejszy i najbardziej prestiżowy SUV Jaguara - F-PACE SVR - sprawia przyjemność tak podczas jazdy nadmorskim bulwarem jak i krętą górską drogą.

Jaguar F-PACE SVRmateriały prasowe
Jaguar F-PACE SVR

Jaguar F-PACE SVR - Najwyższy poziom rozrywki

Spektakularny wygląd zewnętrzny samochodu uzupełnia niezwykle komfortowe i przestronne wnętrze. Wygodę i odpowiednie trzymanie boczne gwarantują fotele Performance z miękkiej skóry Windsor oraz z zamszu lub skóry Semi-Aniline. Zarówno przednie fotele jak i tylne są podgrzewane i ozdobione unikalnym perforowanym wzorem. Skórzana kierownica SVR posiada wyprofilowane uchwyty na kciuki i została ozdobiona przeszyciami w kolorach Flame Red i Light Lunar. Wraz z logo SVR dodaje wnętrzu sportowego charakteru. Najwyższy poziom rozrywki zapewnia interaktywny, 12,3-calowy wyświetlacz Pivi Pro. To technologiczna rewolucja, która sprawia, że użytkownik może kontrolować prawie 90% funkcji pojazdu z poziomu Pivi Pro. Dwie karty SIM pozwalają zachować szybkość działania multimediów nawet w trakcie zdalnej aktualizacji systemu.

Jaguar F-PACE SVRmateriały prasowe
Jaguar F-PACE SVR

Jaguar F-PACE SVR - Klasa a nie kasa

Jaguar F-PACE SVR jest mocno umięśniony, ale bynajmniej nie napakowany sterydami. Jaguar świetnie wyczuwa tę granicę, która dzieli ekspresję mocy od kuriozalnego przerysowania formy. F-PACE w najmocniejszej wersji SVR wpisuje się w klimat prestiżowych rejonów Lazurowego Wybrzeża. Ten zamożny region Francji nie jest jednak jednorodny, co wyraźnie podkreślają ludzie, którzy wybrali to miejsce do życia. W przeciwieństwie do Monte Carlo, gdzie w zwyczaju jest obnoszenie się z pieniędzmi, a pod kasynem stoją agresywnie tuningowane wyuzdane maszyny, w Saint-Tropez królują stare pieniądze. Co chwila przemyka tam wyjątkowy samochodowy rarytas, ale wcale nie musi być krzykliwy. Tam liczy się klasa, a nie kasa. Jaguar F-PACE w wersji SVR idealnie pasuje do tego miejsca.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA