REKLAMA

Jaguar F-Pace 2021: Rozwija się i nie ogranicza wyboru

Elegancka stylizacja, starannie wykończone wnętrze, nowe multimedia, wszechstronna gama silników obejmująca 6-cylindrowe benzyniaki, diesle i hybrydy powoduje, że nowy Jaguar F-Pace staje się drapieżnym zawodnikiem na rynku luksusowych SUV-ów.

Jaguar F-Pace 2021 materiały prasowe
Jaguar F-Pace 2021
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 259 900 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Widać, że Jaguar wskakuje na jeszcze wyższy poziom elegancji. Nowe ledowe światła, zmieniony kształt maski, grilla i zderzaków powodują, że sylwetka SUV-a Jaguara stała się smuklejsza. Powiększona osłona chłodnicy ma „diamentowe” detale inspirowane tradycyjnym logo Jaguara, a wloty powietrza na błotnikach zdobione są słynną sylwetką skaczącego jaguara. Nie tylko większy grill, ale również przedni zderzak z pękatymi wlotami powietrza powodują, że F-Pace wygląda teraz na samochód potężniejszy, a dzięki smukłym ledowym reflektorom jeszcze bardziej zadziornie spogląda na świat.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Światła zapewniają lepszą widoczność, a dzięki funkcji Adaptive Driving Beam aktywnie oświetlają drogę poprawiając w zdecydowany sposób bezpieczeństwo i komfort podróży. Jeśli raz zasmakujesz jazdy z aktywnymi światłami będziesz odczuwał duży dyskomfort w samochodzie bez tej funkcji. Niestety takie rozwiązanie nie znalazło się na liście wyposażenia standardowego, ale i u wszystkich konkurentów wymaga słonej dopłaty. Każdy Jaguar F-Pace ma za to ledowe reflektory w standardzie, a wersje SE i HSE oferują funkcję automatycznego asystenta świateł drogowych. Również tylne światła zostały odświeżone i obecnie mają grafikę nawiązującą do tej, która debiutowała w elektrycznym modelu I-Pace.

W specyfikacji R-Dynamic nowy F-Pace nabiera sportowego charakteru, a z pakietem Black Exterior Pack, w którym elementy zwykle chromowane wykończone są w połyskującej czerni, elegancja łączy się tajemniczością i groźniejszym charakterem. Ta ostatnia wersja obecnie stałe się niezwykle modna w klasie samochodów luksusowych, co nas nie dziwi.

REKLAMA

REKLAMA

Jaguar F-Pace 2021materiały prasowe
Jaguar F-Pace 2021

Jaguar F-Pace – Wyrafinowane wnętrze

Wnętrze przeszło rewolucję, ale wciąż czuje się w nim charakterystyczny klimat Jaguara. Teraz kokpit skupia się jeszcze bardziej na kierowcy, oferuję więcej schowków i bezprzewodową ładowarkę. Centralne miejsce zajmuje 11,4-calowy ekran dotykowy z ramką ze stopu magnezu, który służy do zawiadywania nowym systemem multimedialnym Pivi Pro. Mieliśmy już okazję poznać ten system w Range Roverach i pozostawił bardzo dobre wrażenia, choć wymaga chwili przyzwyczajenia. 11,4-calowy ekran Pivi Pro jest trzykrotnie jaśniejszy, a uproszczona struktura menu umożliwia kierowcom dostęp do 90% najważniejszych funkcji już po jednym lub dwóch kliknięciach.
Kierowca korzysta z 12,3-calowego ciekłokrystalicznego zestawu wskaźników, który można konfigurować. Nowy system informacyjno-rozrywkowy jest standardowo wyposażony w Android Auto oraz Apple CarPlay i umożliwia klientom jednoczesne podłączenie dwóch telefonów przez Bluetooth. Pivi Pro ma dedykowane źródło zasilania, więc jest gotowy do użycia, gdy tylko kierowca usiądzie na fotelu. Aktualizacja oprogramowania odbywa się automatycznie. Łączność Pivi Pro jest zapewniona przez technologię dual-sim z modemami LTE, umożliwiając systemowi wykonywanie wielu funkcji w tym samym czasie, takich jak strumieniowe przesyłanie multimediów i pobieranie aktualizacji, bez uszczerbku dla wydajności.
Poczucie ekskluzywności pozostawiają wykończenia z matowego drewna i aluminium oraz laserowo docinane atrapy głośników. Lewarek skrzyni biegów ze szwami nawiązującymi do piłki od krykieta nie tylko wygląda bardziej elegancko, ale też pozwala podeprzeć nadgarstek podczas obsługi multimediów, co istotnie podnosi wygodę użytkowania.
O tym jak dogłębny lifting przeprowadził Jaguar świadczą nowe fotele, których zaprojektowanie wiąże się z dużym wydatkiem. Teraz siedzenia lepiej amortyzują nierówności drogi, mają skuteczniejszy masaż oraz wentylację, a w wybranych wersjach na zagłówkach znajduje się wytłoczone logo Jaguara. Wytworną atmosferę we wnętrzu zapewnia pozbawione alergenów i nieprzyjemnych zapachów zjonizowane powietrze, Układ klimatyzacyjny oferuje teraz filtrację PM2,5, która wychwytuje najdrobniejsze cząsteczki.
Poprawiono również wyciszenie kabiny. System analizuje niepowołane dźwięki pojawiające się podczas jazdy i z pomocą głośników wygasza je chroniąc pasażerów przez tymi najbardziej męczącymi częstotliwościami.

Jaguar F-Pace 2021materiały prasowe
Jaguar F-Pace 2021

REKLAMA

Jaguar F-Pace – Wszechstronna gama silników

Wraz z liftingiem w Jaguarze F-Pace debiutuje wersja hybrydowa - P400e PHEV. Ale Jaguar oferuje klientom bogaty wybór napędów. W ofercie są też czterocylindrowe silniki oraz nowe rzędowe sześciocylindrowe benzyniaki oraz diesle z rodziny Ingenium. W tym wypadku Jaguar bardzo dobrze wypada choćby na tle Volvo, które już nie proponuje klientom silników o 6. cylindrach i rezygnuje z diesli. W wybranych wersjach silnikowych Jaguara F-Pace pojawiła się również technologia Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV). Wszystkie wersje Jaguara F-Pace mają inteligentny napęd na 4 koła i 8-stopniową skrzynię automatyczną.
Nowa hybryda typu „plug in” P400e PHEV o pojemności 2,0 l produkuje w sumie 404 KM i 640 Nm. Silnik elektryczny zasilany akumulatorem litowo-jonowym (17,1 kWh ) wspomaga spalinowy mocą 143 KM. W pełni naładowany P400e może przejechać na energii elektrycznej do 53 km. Szybka ładowarka (32kW DC) uzupełnienia energię w zakresie 0 do 80 procent w 30 minut, a pomocą wallboxu o mocy 7 kW można załadować akumulator od 0 do 80 procent w 1 g i 40 min. Taki napęd pozwala Jaguarowi F-Pace P400e PHEV rozpędzać się do setki w czasie 5,3 s.
Technologia MHEV, dostępna w cztero- i sześciocylindrowych silnikach wysokoprężnych oraz w sześciocylindrowych silnikach benzynowych, wykorzystuje zintegrowany z paskiem silnik elektryczny, który pełni rolę rozrusznika i odzyskuje energię podczas zwalniania i hamowania. Dzięki temu rozwiązaniu m.in. system start/stop działa łagodniej.
Bardzo atrakcyjną propozycją jest wciąż sześciocylindrowy, rzędowy diesel o mocy 300 KM. Jest oszczędny, do setki rozpędza się w 6,4 sekundy i spełnia rygorystyczne normy w zakresie emisji, w tym Euro 6d-Final.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zwolennicy benzyny mogą wybierać między wersjami 3,0-litrowego rzędowego silnika o mocy 340 KM lub 400 KM i momencie odpowiednio, 480Nm i 550Nm. Obydwa korzystają z dobrodziejstw współpracy elektrycznej sprężarki współpracującej z turbosprężarką twin scroll. Dzięki takiemu rozwiązaniu silnik nie cierpi na turbodziurę i ma wyższą sprawność. W wersji 400-konnej nowy F-PACE jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 5,4 s.
Podstawowymi silnikami są czterocylindrowe jednostki o pojemności dwóch litrów. W wersji wysokoprężnej oferują od 163 do 204 KM, a benzynowej - 250 KM. Jaguar F-Pace po liftingu trafi do polskich salonów na początku 2021 roku.

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA