[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Jaguar I-Pace – trzy ekrany, szybsze ładowanie

Jaguar I-Pace ma dopiero dwa lata, więc na gruntowne zmiany nie pora. Producent odświeżył jednak ofertę, dodając lepszy system infotainment i szybsze ładowanie.

Jaguar I-Pace 2020 Jaguar I-Pace 2020

Jaguar I-Pace – trzy ekrany

Na początek nowe technologie. W modelu Jaguar I-Pace znajdziemy teraz nową generację systemu informacyjno-rozrywkowego Pivi Pro, wykorzystującego w sumie trzy ekrany. Według zapewnień producenta wydajny procesor i ulepszona obsługa mają sprawić, że korzystanie z systemu pokładowego I-Pace'a jest tak łatwie i intuicyjne, jak w przypadku obsługi smartfonu.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Wspomnieliśmy o trzech ekranach. Największy ma przekątną 12,3 cala i są to tzw. wirtualne zegary. Kolejny ma 10 cali i zlokalizowano go na środku deski rozdzielczej. Wspomaga go jeszcze jeden wyświetlacz, mający przekątną 5 cali. Ten ostatni umieszczony jest nisko, pomiędzy dwoma dużymi pokrętłami regulacji ustawień klimatyzacji i temperatury.

Na pokładzie nie mogło zabraknąć także indukcyjnego ładowania smartfonu, łączności Bluetooth oraz obsługi Android Auto i Apple CarPlay, umożliwiającej sparowanie dwóch urządzeń jednocześnie.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

REKLAMA

Jaguar I-Pace – szybsze ładowanie

Standardem w odświeżonym Jaguarze I-Pace będzie teraz pokładowa ładowarka o mocy 11 kW, która umożliwia ładowanie w tempie dającym ponad 50 km zasięgu na godzinę, przy użyciu wallboxa o mocy 11 kW. Pełne ładowanie trwa wtedy nieco ponad 8,5 godziny.

Użycie słabszego, 7-kilowatowego wallboxa, wydłuży ten czas do niespełna 13 godzin – lub dla porównania 35 km zasięgu na godzinę.

To wszystko ma sens przy ładowaniu samochodu przez noc we własnym garażu lub w pracy – przy dostępie do wallboxa. Natomiast znalezienie szybkiej ładowarki o mocy 50 kW pozwoli na przyrost 63 km zasięgu w 15 minut, a 100-kilowatowa ładowarka w kwadrans doda aż 126 km zasięgu.

Na koniec przypomnijmy, co za maszyneria napędza Jaguara I-Pace, choć tu akurat żadne zmiany nie zaszły. Pracuje tu 400-konny zestaw dwóch silników elektrycznych, dających aż 696 Nm momentu obrotowego. Pozwala to przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 4,8 sekundy.

Akumulatory gromadzące 90 kWh energii pozwalają natomiast pokonać do 470 kilometrów na jednym pełnym ładowaniu, zgodnie z norma WLTP.

Odświeżony Jaguar I-Pace pojawi się w sprzedaży jesienią 2020 roku. Obecnie model ten kosztuje w Polsce od 359 500 złotych i nie wiemy, czy ulepszenie oferty podniesie ceny, a jeśli tak, to w jakim stopniu.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA