Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Jaguar XE SV Project 8 - 3,3 s do "setki"

Jaguar XE SV Project 8 to jedna z najgłośniejszych premier ostatnich tygodni. Auto ma być rywalem m.in. BMW M3.

Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8

Samochód zbudowany został przez oddział Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations, zajmujący się budową limitowanych, superluksusowych oraz superszybkich odmian modeli spod znaku JLR.

Jaguar XE SV Project 8 napędzany jest doładowanym silnikiem V8 o pojemności 5 litrów. Z tej pojemności inżynierowie wycisnęli pokaźne 600 KM mocy, co przy współpracy z 8-stopniową przekładnią Quickshift pozwala na iście wyczynowe osiągi.

Dość powiedzieć, że na rozpędzenie pojazdu od 0 do 100 km/h potrzeba zaledwie... 3,3 sekundy! Maksymalna prędkość sięga z kolei imponujących 321 km/h. To wszystko, rzecz jasna, nie byłoby możliwe do utrzymania w ryzach, gdyby nie modyfikacje zawieszenia i innych podzespołów.

Zastosowano sztywniejsze sprężyny oraz regulowaną siłę tłumienia amortyzatorów, z możliwością obniżenia nadwozia o 15 mm do celów jazdy torowej. Za przenoszenie potężnych sił napędowych na cztery 20-calowe koła odpowiada system EAD (Electronic Active Differential), pełniący funkcję chłodzonej olejem blokady mechanizmu różnicowego.

Ponieważ sztuką nie jest rozpędzić się do ogromnej prędkości, ale bezpieczne i skuteczne jej wytracenie, odpowiednio mocne muszą być hamulce. Te są z węglowo-ceramicznego tworzywa, natomiast w łożyskach użyto technologii rodem z Formuły 1. Chodzi o użycie azotku krzemu, po raz pierwszy zastosowanego w drogowym samochodzie.

Z zewnątrz samochód przyciąga wzrok elementami aerodynamicznymi, w szczególności efektownym skrzydłem o zmiennej geometrii, poprawiającym docisk przy dużych prędkościach.

W środku dokonano zmian w kierunku uzyskania bardziej rasowego charakteru. Standardowo Jaguar XE SV Project 8 dostępny jest w czteromiejscowej konfiguracji, natomiast opcją jest pakiet Track Pack. Wraz z nim dostaniemy tylko dwa fotele, wykonane z włókna węglowego, czteropunktowe pasy bezpieczeństwa oraz klatkę.

Teraz nieco gorsze wiadomości. Seria produkcyjna zostanie ograniczona do zaledwie 300 egzemplarzy. Co więcej, wszystkie będą przystosowane do lewostronnego ruchu.

Cena też nie napawa optymizmem, bo w Wielkiej Brytanii startuje od 150 tys. funtów, co przy aktualnym kursie oznacza niemal 720 tys. złotych.

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 218 000 PLN
Dostępne nadwozia: sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij