[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Jaguar XE SV Project 8 z rekordem na torze Nurburgring

600-konny Jaguar XE SV Project 8 pokonał okrążenie Północnej Pętli toru Nürburgring w czasie 7 min 21,2 s. To najlepszy wynik czterodrzwiowego sedana w wersji produkcyjnej.

Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8

Jaguar XE SV Project 8, opracowany przez Special Vehicles Operations (SVO), pokonał Północną Pętlę (Nordschleife) toru Nürburgring Jaguar XE SV Project 8 w rekordowym czasie i tym samym zyskał tytuł najszybszego na świecie czterodrzwiowego sedana.

Niewiarygodny czas wynoszący 7 minut i 21,2 sekundy jest o prawie 11 sekund lepszy od czasu poprzedniego rekordzisty na legendarnym niemieckim torze o długości 20,8 kilometra i plasuje 600-konny Project 8 przed wieloma spośród najszybszych na świecie samochodów klasy Supersport.

Jaguar XE SV Project 8 to jedna z najgłośniejszych premier ostatnich tygodni. Auto ma być rywalem m.in. BMW M3.  Samochód napędzany jest doładowanym silnikiem V8 o pojemności 5 litrów. Z tej pojemności inżynierowie wycisnęli pokaźne 600 KM mocy, co przy współpracy z 8-stopniową przekładnią Quickshift pozwala na iście wyczynowe osiągi.

Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8

Dość powiedzieć, że na rozpędzenie pojazdu od 0 do 100 km/h potrzeba zaledwie... 3,7 sekundy! Maksymalna prędkość sięga z kolei imponujących 332 km/h. To wszystko, rzecz jasna, nie byłoby możliwe do utrzymania w ryzach, gdyby nie modyfikacje zawieszenia i innych podzespołów.

Zastosowano sztywniejsze sprężyny oraz regulowaną siłę tłumienia amortyzatorów, z możliwością obniżenia nadwozia o 15 mm do celów jazdy torowej. Za przenoszenie potężnych sił napędowych na cztery 20-calowe koła odpowiada system EAD (Electronic Active Differential), pełniący funkcję chłodzonej olejem blokady mechanizmu różnicowego.

Ponieważ sztuką nie jest rozpędzić się do ogromnej prędkości, ale bezpieczne i skuteczne jej wytracenie, odpowiednio mocne muszą być hamulce. Te są z węglowo-ceramicznego tworzywa, natomiast w łożyskach użyto technologii rodem z Formuły 1. Chodzi o użycie azotku krzemu, po raz pierwszy zastosowanego w drogowym samochodzie.

Jaguar XE SV Project 8 Jaguar XE SV Project 8

Standardowo Jaguar XE SV Project 8 dostępny jest w czteromiejscowej konfiguracji, natomiast opcją jest pakiet Track Pack. Wraz z nim dostaniemy tylko dwa fotele, wykonane z włókna węglowego, czteropunktowe pasy bezpieczeństwa oraz klatkę.

Seria produkcyjna zostanie ograniczona do zaledwie 300 egzemplarzy, które trafią do sprzedaży na świecie w przyszłym roku. Auto będzie dostępne również w Polsce. Cena w Wielkiej Brytanii startuje od 150 tys. funtów, co przy aktualnym kursie oznacza niemal 720 tys. złotych.

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij