Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Jaguar XF Sportbrake - luksusowe kombi

Nowy Jaguar XF Sportbrake ujrzał w końcu światło dzienne. Długo wyczekiwany rywal BMW Serii 5 i Mercedesa Klasy E ma wszystko, by odnieść sukces.

Jaguar XF Sportbrake Jaguar XF Sportbrake

Jaguar, wbrew wcześniejszym pogłoskom o zakończeniu produkcji rodzinnej wersji modelu XF, zaprezentował światu luksusowy środek transportu dla pięciu osób i dużych ilości bagażu. Najwięksi rywale mają się czego obawiać.

W samochodach z nadwoziem kombi niezwykle istotna jest pojemność bagażnika. W tym przypadku projektanci stanęli na wysokości zadania, bo Jaguar XF Sportbrake zmieści teraz 565 litrów, zamiast wcześniejszych 550 litrów. To o pięć litrów mniej niż w Serii 5 kombi.

Kombi musi być nie tylko pojemne, ale i praktyczne. W nowym XF Sportbrake tylna kanapa jest trójdzielna i składa się w stosunku 40:20:40. Kiedy złożyć ją całkiem, otrzymujemy aż 1700 litrów przestrzeni. To o 120 litrów mniej niż w potężnej Klasie E kombi. Klapa bagażnika podnoszona może być bezdotykowo, za pomocą ruchu nogi pod tylnym zderzakiem.

W kabinie znajdziemy to, co w "zwykłym" XF, za to w porównaniu do poprzedniej generacji udało się wygospodarować więcej miejsca dla pasażerów, w tym na nogi i nad głową. W wyposażeniu może znaleźć się panoramiczny dach z opcją przyciemnienia, cyfrowe zegary oraz system informacyjno-rozrywkowy z pokaźnym, 10-calowym ekranem.

Zabiegi konstruktorów, związane z masą i jej rozłożeniem, zaowocowały niemal idealnym stosunkiem i rozkładem przód-tył bliskim 50:50. Z tyłu zastosowano pneumatyczne zawieszenie samopoziomujące, podobnie jak w modelu BMW.

Jeśli chodzi o wersje wyposażenia, są one takie same, jak w sedanie. Nieco inna jest natomiast oferta jednostek napędowych. Silnikiem benzynowym jest 250-konny motor o pojemności 2 litrów. Szeroki jest natomiast wybór diesli, a wśród nich 2-litrowa jednostka w wariantach mocy 163 KM, 180 KM i 240 KM, a także 3-litrowe V6 o mocy 300 KM. Napęd na cztery koła jest standardem najmocniejszych wersji i opcją wersji pośrednich.

Dokładną specyfikację dla rynku polskiego poznamy niebawem. Na rynku brytyjskim ceny startują od 35 tys. funtów.

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 251 700 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Z tym luksusowym to nie przesadzajcie... W środku plastik fantastik... Wnetrze jest żalosno tandetne jeśli chodzi o materiały
    ~LIS, 2017-06-16 10:34:26
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij