REKLAMA

Jaguar XF – nowe napędy, świeży wygląd

Jaguar XF przeszedł face lifting, który zmienił co nieco w wyglądzie i wyposażeniu, ale przede wszystkim model ten zyskał nowe napędy.

Jaguar XF facelift 2020 fot. materiały prasowe
Jaguar XF facelift 2020
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 199 900 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5, sedan-4
SPRAWDŹ OFERTY

Jaguar XF, zarówno w wersji Sedan, jak i rodzinnej Sportbrake, w wyniku kuracji odświeżającej sporo zyskał, choć zmiany nie są na pierwszy rzut oka zauważalne. Owszem, nieco odmieniony został wygląd auta, ale najważniejsze jest to, co niewidoczne dla oczu.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Jaguar XF – nadwozie

Zacznijmy jednak od stylistyki. Na zewnątrz mamy nowy, przeprojektowany przedni zderzak z większymi i mniejszymi wlotami powietrza, które mają stworzyć wrażenie większej szerokości auta. Wpływa na to również nowa osłona chłodnicy, z detalem w postaci siatki inspirowanej legendarnym logo Jaguara. W bocznych otworach wentylacyjnych błotnika znajduje się teraz logo Jaguara.

Nowe są też smukłe reflektory full LED z oświetleniem do jazdy dziennej w kształcie podwójnej litery „J", dostępne także z opcjonalną technologią Pixel LED. Reflektory Premium LED są z kolei standardowo montowane we wszystkich wersjach wyposażenia.

Jaguar XF facelift 2020fot. materiały prasowe
Jaguar XF facelift 2020

Zmiany stylistyczne z tyłu obejmują szerszy zderzak oraz tylny dyfuzor w kolorze nadwozia, który z kolei optycznie obniża samochód. W werji XF Sedan dostępne są także przyciemnione obramowania tylnych świateł.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

REKLAMA

Jaguar XF – wnętrze

Jaguar XF ma też odmienione wnętrze, w którym styliści szczególny nacisk położyli na większe wrażenie luksusu. Nie zabrakło też nowoczesnych technologii. Design kokpitu jest mocniej skoncentrowany na kierowcy, a nowa, sportowa konsola środkowa, przechodzi w deskę rozdzielczą wyposażoną w opcjonalną, bezprzewodową ładowarkę z wzmacniaczem sygnału telefonicznego.

Sercem nowego wnętrza jest natomiast wkomponowany w deskę rozdzielczą, zakrzywiony i umieszczony centralnie szklany ekran dotykowy HD o przekątnej 11,4 cala, w eleganckiej obudowie ze stopu magnezu, za pomocą którego steruje się nowym systemem informacyjno-rozrywkowym Pivi Pro.

Jaguar XF facelift 2020fot. materiały prasowe
Jaguar XF facelift 2020

Smaczku dodaje poziom wykończenia wnętrza, w tym forniry z drewna o otwartych porach i aluminium czy laserowo wytrawiona obudowa głośnika średniotonowego i metalowe pokrętło sterujące JaguarDrive Control.Opcjonalny we wszystkich modelach system jonizacji powietrza w kabinie poprawia jakość powietrza we wnętrzu dzięki technologii Nanoe, która pomaga usuwać alergeny i nieprzyjemne zapachy. System posiada również filtr PM2.5, który wychwytuje najdrobniejsze cząstki stałe, w tym alergeny.

Zobacz także:

REKLAMA

Jaguar XF – silniki

Nowy Jaguar XF Sedan i XF Sportbrake napędzany jest przez czterocylindrowe silniki benzynowe z serii Ingenium i układy napędowe nowej generacji z silnikiem wysokoprężnym, które korzystają z technologii miękkiej hybrydy MHEV.

Odświeżony Jaguar XF jest dostępny wyłącznie z ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów, napędem na tylne lub wszystkie koła oraz następującymi opcjami silnika:

Diesel

  • 2.0L R4 Turbo 204KM, 8AT, RWD/AWD

Benzyna

  • 2.0L R4Turbo 250KM, 8AT, RWD / AWD
  • 2.0L R4Turbo 300KM, 8AT, AWD

Jaguar XF facelift 2020fot. materiały prasowe
Jaguar XF facelift 2020

Nowy silnik wysokoprężny rozpędza model XF Sedan z napędem na tylną oś od 0 do 100 km/h w 7,6 sekundy, zużywając średnio od 4,9 l/100km. Wersja XF Sportbrake z napędem na obie osie jest zdolna uzyskać prędkość 100km/h w 8,0 sekund, zużywając średnio od 5,2 l/100km. Jak podaje producent, stanowi to 14-procentową poprawę wydajności wersji XF Sedan (RWD) w porównaniu z poprzednim silnikiem wysokoprężnym o mocy 180KM, przy wzroście mocy o 24KM.

Klienci preferujący jednostki benzynowe mogą wybierać pomiędzy dwoma wariantami 2-litrowego silnika Ingenium o mocy 250 KM i 365 Nm momentu obrotowego (6,9 s do „setki” w XF Sedan RWD) lub 300 KM i 400Nm (6,1 s do „setki” w XF Sedan AWD).

Ceny i szczegóły oferty poznamy niebawem. A póki co zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć odświeżonych i bardziej luksusowych Jaguarów XF w wersji Sedan i Sportbrake.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA