Pod maską znajdziecie ten sam 5-litrowy turbodoładowany silnik V8 co w modelu XKR-S. Osiąga on 550 KM i 680 Nm momentu obrotowego, zoptymalizowano przepływ powietrza a także zmodyfikowano układ sterowania jednostką. Kierowca ma do dyspozycji 8-biegową skrzynię firmy ZF, taką samą, którą znajdziemy w modelu F-Type. Posiada ona opcję QuickShift. Prędkość maksymalna została ograniczona do równych 300 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa zaledwie 4,6 sekundy.
Poprawiona aerodynamika poprawiła docisk samochodu o 68 %. Na 20-calowych felgach znajdziemy “gumy” Pirelli. Przyczepność została znacznie ulepszona, m.in. dzięki zwiększonej o 30 % sztywności bocznej.
Wewnątrz fotele i podłokietniki zostały obszyte skórą oraz włóknem węglowym, a w ozdobnych listwach wykorzystano ciemne aluminium.