Najszybszy w dziejach Jaguar w tym roku świętuje 20-lecie - latem 1992 roku "z taśmy" zjechał pierwszy z 275 egzemplarzy wyprodukowanych na sprzedaż; kosztował prawie pół miliona ówczesnych funtów (ok. 680 000 dolarów). Prototyp auta pokazano już w 1988 roku - wyposażony był w silnik V12.
Szeroki na niemal dwa metry, "seryjny" XJ220 ważył 1470 kg. Do jego konstrukcji użyto stosowanych w przemyśle lotniczym stopów aluminium. Miał sportowe zawieszenie oparte na wahaczach trójkątnych i typowy dla aut wyczynowych system mocowania kół. Znakomicie przyspieszał na wszystkich biegach, a temperament studził wspierany przez wielkie tarcze hamulcowe z czterotłoczkowymi zaciskami.
Jak potrafił jeździć, można obejrzeć na filmie, pokazującym, jak jest ścigany - na torze Nurburgring - przez swego następcę, Jaguara XKR-S.
Komentarze
NetDriver, 2012-02-20 10:11:15
~Samuraj, 2012-02-17 22:36:50
airmatic, 2012-02-17 21:38:23
auto motor i sport, 2012-02-17 12:47:34
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?