1898 - 63 km/h
Z taką prędkością 18 grudnia 1898 roku mknął swoim wehikułem Francuz Gaston de Chasseloup-Laubat. Nazwa auta nie jest znana, wiadomo tylko, że miało napęd elektryczny.
Jeśli nie masz z kim rywalizować, ścigaj się sam ze sobą. Zapewne taka idea przyświecała wszystkim śmiałkom, którzy w ciągu ostatnich 117 lat próbowali łamać kolejne bariery szybkości na lądzie. Ostatni rekord ustanowiono w 1997 roku i do dziś nie został pobity. Może się to zmienić dosłownie w każdej chwili. Kolejne próby trwają.
Z taką prędkością 18 grudnia 1898 roku mknął swoim wehikułem Francuz Gaston de Chasseloup-Laubat. Nazwa auta nie jest znana, wiadomo tylko, że miało napęd elektryczny.
Rekord padł 12 stycznia 1904 roku. Ustanowił go Henry Ford na zamarzniętym jeziorze St. Clair. Samochód to Ford 999 – wyposażony był w 4-cylindrowy silnik o pojemności ponad 18 l.
WYDARZENIA
Za biurkiem jak w samochodzie - biurowy fotel z napędem od VW
FINANSE I PRAWO
Jak jeździć po dziurach i jak uzyskać odszkodowanie za uszkodzenie auta?
FINANSE I PRAWO
Ekrany akustyczne przy drogach – co mówią przepisy?
PIERWSZA JAZDA
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio: SUV jak żaden inny - JAZDA
BEZPIECZEŃSTWO
Jazda na suwak - kiedy działa, a kiedy nie? To nie takie oczywiste
Taką prędkość udało się osiągnąć w styczniu 1906 roku. Śmiałkiem był Amerykanin Fred Marriott, który prowadził parowy pojazd o nazwie Stanley Rocker Racer.
Z taką prędkością na dystansie jednego kilometra pomknął w 1909 roku pojazd Carla Benza – 200 HP Benz No 1. Od tego czasu obowiązuje nowa metoda pomiarów – do dzisiaj jest to odległość 1 mili.
WYDARZENIA
Za biurkiem jak w samochodzie - biurowy fotel z napędem od VW
FINANSE I PRAWO
Jak jeździć po dziurach i jak uzyskać odszkodowanie za uszkodzenie auta?
FINANSE I PRAWO
Ekrany akustyczne przy drogach – co mówią przepisy?
PIERWSZA JAZDA
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio: SUV jak żaden inny - JAZDA
BEZPIECZEŃSTWO
Jazda na suwak - kiedy działa, a kiedy nie? To nie takie oczywiste
29 marca 1927 roku na plaży Daytona Beach do tej prędkości rozpędził się Henry Segrave pojazdem Sunbeam 1000 HP, wyposażonym w dwa silniki V12 o pojemności 22 l każdy i łącznej mocy 900 KM.
Właśnie tak szybko pojechał John Cobb 16 września 1947 roku. Jego pojazd o nazwie Railton Mobil Special ważył trzy tony i był napędzany doładowanym silnikiem lotniczym w układzie W12.
WYDARZENIA
Za biurkiem jak w samochodzie - biurowy fotel z napędem od VW
FINANSE I PRAWO
Jak jeździć po dziurach i jak uzyskać odszkodowanie za uszkodzenie auta?
FINANSE I PRAWO
Ekrany akustyczne przy drogach – co mówią przepisy?
PIERWSZA JAZDA
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio: SUV jak żaden inny - JAZDA
BEZPIECZEŃSTWO
Jazda na suwak - kiedy działa, a kiedy nie? To nie takie oczywiste
Rekord ten należy do Craiga Breedlove’a, który prowadził trójkołowy pojazd Spirit of America, o napędzie turboodrzutowym. Jako tor w dniu 5 września 1963 roku posłużyło wyschnięte jezioro w Bonneville.
Tak szybko 2 listopada 1965 roku pomknął ponownie Craig Breedlove, i znowu w Bonneville. „Duch Ameryki” o przydomku Sonic 1 miał cztery koła i silnik GeJ79 z myśliwca wojskowego.
WYDARZENIA
Za biurkiem jak w samochodzie - biurowy fotel z napędem od VW
FINANSE I PRAWO
Jak jeździć po dziurach i jak uzyskać odszkodowanie za uszkodzenie auta?
FINANSE I PRAWO
Ekrany akustyczne przy drogach – co mówią przepisy?
PIERWSZA JAZDA
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio: SUV jak żaden inny - JAZDA
BEZPIECZEŃSTWO
Jazda na suwak - kiedy działa, a kiedy nie? To nie takie oczywiste
Barierę 1000 km/h przekroczył 4 października 1983 r. na pustyni Black Rock w stanie Nevada, Brytyjczyk Richard Noble. Pojazd Thrust2 napędzany był silnikami turboodrzutowymi, tym razem firmy Rolls-Royce.
Tyle wynosi aktualny rekord prędkości. Ustanowił go Andy Green 25 września 1997 roku. Jego 14-metrowego potwora o nazwie Thrust SSC napędzały dwa turbowentylatorowe silniki Rolls-Royce’a.
WYDARZENIA
Za biurkiem jak w samochodzie - biurowy fotel z napędem od VW
FINANSE I PRAWO
Jak jeździć po dziurach i jak uzyskać odszkodowanie za uszkodzenie auta?
FINANSE I PRAWO
Ekrany akustyczne przy drogach – co mówią przepisy?
PIERWSZA JAZDA
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio: SUV jak żaden inny - JAZDA
BEZPIECZEŃSTWO
Jazda na suwak - kiedy działa, a kiedy nie? To nie takie oczywiste
Andy Green ma apetyt na więcej. Miejscem próby będzie pustynia w RPA, a wyzwanie zostanie podjęte latem. Naddźwiękowy Bloodhount SSC dysponuje mocą 135 000 KM i powinien się rozpędzić do prędkości 1609 km/h.
Nissan X-Trail: 3 zalety i 2 wady - JAZDA
Skoda Karoq 2.0 TSI Sportline: 2 zalety i 2 wady
Porsche Macan T: wariant podstawowy plus - JAZDA
Mazda wycofuje trzy modele przez… nowy standard radiowy
Auto z instalacją gazową − ile kosztuje ubezpieczenie?
Mitsubishi Eclipse Cross PHEV: podsumowanie testu na 100 dni - TEST
Auta elektryczne z dotacją tańsze od spalinowych?
Norma Euro 7 – o ile z jej powodu podrożeją auta?
Lexus RZ z ogrzewaniem promiennikowym – jak to działa?
Range Rover kontra Mercedes GLS: przybysze z wyższych sfer - TEST
Używany Mercedes GLA (2013-2019): nie bez wad
VW ID.Buzz – 7 wniosków z jazdy testowej
Skoda Enyaq Coupe iV: Drzwi szeroko otwarte - TEST
Alfa Romeo Tonale PHEV: w teście po mieście – JAZDA
Hyundai Ioniq 5 potrafi zawrócić w miejscu
Mercedes zrywa z oznaczeniem EQ. Wróci do starych oznaczeń