REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Jak dobrze ustawić fotel w samochodzie?

Fotele samochodu powinny być wygodne, bo mają duży wpływ na kondycję kierowcy, a przez to na bezpieczeństwo podróży. Jak poprawnie ustawić siedzenie w samochodzie?

Skoda Octavia z fotelami AGR Skoda Octavia z fotelami AGR

Siedzący tryb życia, jaki wymusza na nas współczesna rzeczywistość, sprawia, że coraz więcej osób skarży się na problemy z kręgosłupem oraz bóle głowy. Pozycja, w jakiej spędzamy większość czasu, ma ogromny wpływ na kwestie zdrowotne. Warto zadbać o prawidłowe ustawienie foteli w samochodzie.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Ważne jest też, żeby kupując nowy samochód, zwrócić uwagę na to, czy fotele mają certyfikat AGR. Takie siedzenia oferuje m.in. Skoda, która w nowej Octavii wprowadziła do oferty innowacyjne, ergonomiczne fotele rekomendowane przez lekarzy oraz fizjoterapeutów.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Jak dobrze ustawić fotel w samochodzie?

Eksperci z kampanii Aktion Gesunder Rücken, którzy od 25 lat realizują misję zapobiegania problemom zdrowotnym pleców, zalecają najkorzystniejsze dla zdrowia i najbardziej komfortowe ustawienia foteli.

  • Dolna część pleców kierowcy powinna przylegać do siedzenia, a podczas regulacji jego odległości należy upewnić się, że nogi kierowcy pozostaną lekko ugięte podczas wciskania pedałów.
  • Następnie warto zadbać o prawidłowe podparcie ud, regulując głębokość fotela. Przestrzeń pomiędzy dołem podkolanowym a krawędzią siedzenia powinna równać się szerokości dwóch - trzech palców. Podpora odcinka lędźwiowego powinna być ustawiona tak, aby opierał się na niej odcinek pleców na wysokości pasa, co tym samym zapobiega przechylaniu miednicy do tyłu.
  • Regulując odchylenie oparcia, kierowca powinien być w stanie dosięgnąć kierownicy z lekko ugiętymi ramionami. Barki powinny spoczywać na oparciu przez cały czas prowadzenia samochodu. Zagłówek należy ustawić tak, by przylegał do górnej części głowy. Podczas regulacji wysokości fotela wskazane jest zachowanie odległości dziesięciu centymetrów między głową a sufitem pojazdu.
 

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

Fotele w samochodzie nie służą jedynie do siedzenia. Wraz z rozwojem techniki są wyposażane w coraz więcej nowoczesnych rozwiązań – mają funkcje masażu, wentylacji i aktywnie dbają o bezpieczeństwo podróżnych. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 07/2020

Nowa Skoda Octavia ma nowoczesne wyposażenie, które dotąd kojarzyło się głównie z samochodami luksusowymi. Wśród nich m.in. ergonomiczne fotele z funkcją masażu i wentylacji. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2020

Dziś niemal każdy producent oferuje auta z napędem hybrydowym plug-in. Nie tylko zwykłe modele, ale również usportowione. Jaką korzyść daje hot hatchowi wsparcie elektronów? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2020

Kiedyś samochód miał co najwyżej klakson czy wycieraczki, dziś naszpikowany jest elektrycznymi odbiornikami i czujnikami, przez co pod skórą ma kilka kilometrów okablowania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2020

Jak przez 125 lat zmieniły się samochody? Diametralnie. Najlepszy przykład – dotąd wlewaliśmy do baku benzynę lub olej napędowy, ale dziś coraz częściej podłączamy auta do gniazdka. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>

REKLAMA

Skoda Octavia z fotelami AGR Skoda Octavia z fotelami AGR

Skoda Octavia - fotele z AGR

Ergonomiczne fotele nowej Skody Octavia zostały wyróżnione znakiem AGR „Testowane i zalecane” przez niemiecką kampanię Zdrowe Plecy (AGR - Aktion Gesunder Rücken). Fotele zyskały rekomendację niezależnych ekspertów w dziedzinie medycyny i fizjoterapii.

Siedzenia są przyjazne dla kręgosłupa, a każdy podróżujący może dostosować je do swoich indywidualnych potrzeb. Możliwość elektronicznego sterowania sprawia, że ich ustawianie jest łatwiejsze niż kiedykolwiek.

Jednym z najważniejszych elementów wyposażenia samochodu zarówno dla kierowcy, jak i dla pasażerów są wygodne siedzenia. Ergonomiczne fotele nowej Skody Octavia zostały wyróżnione znakiem niemieckiej kampanii Zdrowe Plecy (Aktion Gesunder Rücken). Aby otrzymać jej rekomendację, fotele modelu Octavia musiały spełnić szereg kryteriów ustanowionych przez niezależnych ekspertów medycznych z różnych dziedzin.

AGR – w trosce o zdrowie kierowców

Specyfika współczesnego trybu życia sprawia, że ilość czasu spędzanego w pozycji siedzącej, w tym w samochodach, rośnie. Wiele godzin bez ruchu w niewłaściwej pozycji może prowadzić do rozmaitych problemów zdrowotnych, takich jak na przykład: zaburzenia koncentracji, zmęczenie, ból pleców, kręgosłupa, szyi, ramion, nóg czy głowy. Odpowiednie fotele mogą im jednak zapobiec.

Dostępne opcjonalnie w nowym modelu Octavia fotele posiadają elektroniczną regulację położenia oraz głębokości samego siedzenia, podporę odcinka lędźwiowego, a także funkcję masażu. Ponadto oprócz funkcji podgrzewania, fotele wyposażone są w wentylację oraz dostępne są w tapicerce z perforowanej skóry.

Po rygorystycznych testach przeprowadzonych przez niezależny zespół ekspertów medycznych, komisja przyznała siedzeniom certyfikat AGR „Testowane i zalecane”. Uznanie zdobyła m.in.: sterowana elektronicznie podpora odcinka lędźwiowego, która zapewnia optymalne podparcie dolnej części kręgosłupa. Regulacja położenia fotela i jego głębokości, funkcja masażu, podgrzewanie i wentylacja oraz wysokiej jakości perforowana skóra zapewniają dodatkowy komfort.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

Fotele w samochodzie nie służą jedynie do siedzenia. Wraz z rozwojem techniki są wyposażane w coraz więcej nowoczesnych rozwiązań – mają funkcje masażu, wentylacji i aktywnie dbają o bezpieczeństwo podróżnych. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 07/2020

Nowa Skoda Octavia ma nowoczesne wyposażenie, które dotąd kojarzyło się głównie z samochodami luksusowymi. Wśród nich m.in. ergonomiczne fotele z funkcją masażu i wentylacji. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 06/2020

Dziś niemal każdy producent oferuje auta z napędem hybrydowym plug-in. Nie tylko zwykłe modele, ale również usportowione. Jaką korzyść daje hot hatchowi wsparcie elektronów? czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 05/2020

Kiedyś samochód miał co najwyżej klakson czy wycieraczki, dziś naszpikowany jest elektrycznymi odbiornikami i czujnikami, przez co pod skórą ma kilka kilometrów okablowania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 04/2020

Jak przez 125 lat zmieniły się samochody? Diametralnie. Najlepszy przykład – dotąd wlewaliśmy do baku benzynę lub olej napędowy, ale dziś coraz częściej podłączamy auta do gniazdka. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 03/2020

Nazwa Monte Carlo znaczy wiele dla Skody – teraz trafia ona również do najnowszego crossovera, modelu Kamiq. Auto wyróżnia się zadziorną stylizacją. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 02/2020

Coraz większa liczba samochodów o wysokich osiągach jest napędzana hybrydowymi układami napędowymi. Dziś ta technika pojawia się nawet w usportowionych kompaktach. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 01/2020

Czy dziś lepiej wybrać samochód hybrydowy czy elektryczny, a może jednak coś pomiędzy nimi, czyli hybrydę typu plug-in? czytaj dalej >>

REKLAMA