Marka Skoda Auto skupia się nie tylko na produkcji samochodów, ale także wytwarza i rozwija ich najważniejsze komponenty. Przedstawiamy jak wygląda praca w Centrum Silników Skody.
Skoda odpowiada za opracowywanie silników MPI, stosowanych w wielu modelach koncernu Volkswagen występujących praktycznie na całym świecie. Wśród nich znajduje się 3-cylindrowa jednostka 1.0 MPI oraz 4-cylindrowe silniki 1.5 MPI i 1.6 MPI.
- Trzeba pamiętać, że w różnych zakątkach świata obowiązują nie tylko inne przepisy, ale i odmienne warunki pogodowe. Nasze silniki muszą spełniać różne normy emisji spalin i być przygotowane na różne temperatury, wysokość terenu, parametry jakości paliwa, a także na stosowanie komponentów pochodzących od różnych dostawców – mówi Martin Hrdlička, dyrektor ds. rozwoju podwozi i silników Skoda Auto.
Inżynierowie z Centrum Silników dbają również o to, aby stosowane w ramach Grupy silniki mogły być bez przeszkód montowane w samochodach Skody. Ponieważ trafiają one do wielu różnych modeli, przed rozpoczęciem produkcji seryjnej muszą zostać precyzyjnie dostrojone. W tym przypadku zakres prac obejmuje optymalizację jednostki sterującej, układu chłodzenia i układu wydechowego oraz koordynację wszystkich badań funkcjonalności i testów homologacyjnych.
Zobacz także: Skoda Scala już jest! Mamy zdjęcia
- Trzecim zadaniem Centrum Silników jest koordynowanie aktualnej palety jednostek napędowych wykorzystywanych w samochodach Skody. Nasi specjaliści od silników muszą dbać o to, aby jednostki stosowane we wszystkich modelach przez cały okres produkcji danej linii modelowej spełniały obowiązujące przepisy i były zgodne z globalnymi trendami – kontynuuje Martin Hrdlička.