IBRM Samar w swoim raporcie podaje, że w 2020 roku zarejestrowano 848 154 używane samochody sprowadzone do Polski, co jest wynikiem o 16 proc. słabszym niż w roku 2019. Winę za to ponosi oczywiście pandemia koronawirusa i czasowe zamknięcie granic w pierwszej połowie roku. Mimo to import ma się o wiele lepiej, niż rejestracje aut nowych, których było w 2020 roku o niemal 23 proc. mniej niż w 2019.
Bardziej niepokojący jest fakt, że wzrasta średni wiek sprowadzanych do naszego kraju aut z drugiej ręki i obecnie wynosi on 12 lat i 1 miesiąc. Owszem, 12-letnie auto w dobrym stanie wciąż może być bezpiecznym środkiem transportu, ale nie oszukujmy się – średnia oznacza, że tak jak sporo było aut młodszych niż 12 lat, to także tych starszych musiało być odpowiednio dużo. A i te 12-latki młodsze już przecież nie będą. Zostawmy jednak te oczywistości na boku.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Warto dodać, skąd Polacy najchętniej sprowadzają używane samochody. Tutaj prym wiodą bezkonkurencyjnie Niemcy, skąd trafiło do nas niemal 490 tys. pojazdów, a już z drugiej Francji „tylko” 83 tys.. Trzecia była Belgia z liczbą niemal 57 tys. aut. Dalej znalazły się Holandia, USA, Włochy, Szwajcaria, Austria, Dania i Szwecja.
Jak podaje IBRM Samar, najchętniej sprowadzaną marką był Volkswagen, natomiast po piętach depcze mu Opel, a dalej są Ford, Audi, Renault i BMW. Później mamy jeszcze Peugeota, Mercedesa, Citroena i Toyotę.
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Na koniec najciekawsze, czyli ranking najpopularniejszych modeli sprowadzanych do Polski w 2020 roku. Oto TOP10 importu:
- Audi A4 – 28 051 szt.
- Volkswagen Golf – 23 902 szt.
- Opel Astra – 23 107 szt.
- BMW Serii 3 – 19 445 szt.
- Audi A3 – 16 486 szt.
- Volkswagen Passat – 15 148 szt.
- Ford Focus – 13 821 szt.
- Opel Corsa – 13 717 szt.
- Audi A6 – 13 047 szt.
- BMW Serii 5 – 12 471 szt.
Komentarze