REKLAMA

Jedyne na świecie BMW M2 cabrio szybsze od M2 CS

Pomimo faktu, że oficjalnie BMW M2 cabrio nie istnieje, niemiecki tuner Lightweight Performance zbudował jeden taki egzemplarz. Teraz okazuje się on szybszy od seryjnego BMW M2 CS!

BMW M2 Convertible Lightweight Performance BMW M2 Convertible Lightweight Performance
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 114 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Niemiecki tuner Lightweight Performance zbudował jakiś czas temu BMW M2 Convertible, czyli jedyne istniejące cabrio w wydaniu M2. Do tego celu wzięto nie gotowe BMW M2, które pozbawiono dachu, ale wykorzystano zgoła inne podejście.

Inżynierowie, spece od tuningu, wybrali odwrotną kolejność. Na warsztat wzięli bowiem BMW M2 Convertible i następnie przerobili je zgodnie ze specyfikacją odpowiadającą BMW M2. Pracuje tu zatem turbodoładowany 3-litrowy silnik o oznaczeniu N55.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Jego sześć cylindrów generuje moc 428 KM i moment obrotowy 600 Nm. To nieco więcej niż w modelu M2 Competition, ale nieco mniej niż w ekstremalnym BMW M2 CS, dysponującym 450 KM mocy i 550 Nm momentu obrotowego.

I jak się właśnie okazało, nieco mniejsza moc, ale wyższa wartość maksymalnego momentu obrotowego, ale także kunszt specjalistów od tuningu sprawiły, że M2 w tuningowej wersji cabrio okazało się szybsze na jednym okrążeniu toru Sachsenring od topowego, seryjnego BMW M2 CS.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Różnica jest niewielka, ale jednak jest. Jedyny na świecie kabriolet BMW M2 pokonał jedno kółko z czasem 1:34,15, podczas gdy BMW M2 CS uzyskało czas 1:34,98.

Na koniec krótka informacja odnośnie tego, co tkwi pod odkrytym nadwoziem tego nietypowego BMW M2. Otóż upchnięto tam układ hamulcowy, przeniesienie napędu i sporo innych rzeczy z seryjnego BMW M2, ale znalazło się również miejsce na kilka elementów „aftermarketowych”.

Wśród nich wymienić można sprężyny Bilstein czy wykonane z włókna węglowego maskę, spoilery, dyfuzor i kilka innych części. Do tego dochodzą nieseryjne koła – 20-calowe z przodu i 21-calowe z tyłu, a na nich opony Michelin Pilot Sport 4.

Koszt przerobienia zwykłego BMW Serii 2 Convertible nie był niski. Tuner w chwili prezentacji mówił o 75 tys. euro plus koszt samochodu. Dla porównania, nowe BMW M2 CS, limitowane do 2200 egzemplarzy, to wydatek rzędu 95 tys. euro.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA