Samochody już dawno przestały być tanie, a że Jeep Avenger dodatkowo jest „elektrykiem”, przygotujcie się na spore kwoty. Do tej pory w ofercie modelu była jedynie wersja powitalna 1st Edition, wyceniona na blisko 190 tys. złotych. Teraz natomiast można składać zamówienia na całą gamę pierwszego elektrycznego SUV-a marki. Mimo faktu, że Avenger duży nie jest – to SUV segmentu B, a więc wielkości Peugeota 2008 – najtańszy wariant kosztuje 173 500 złotych. Korzystając z pełni dobrodziejstw rządowego programu dopłat można tę kwotę obniżyć do 147 tys. złotych, jak wylicza importer, ale to wciąż cena, za którą jeszcze niedawno można było naprawdę zaszaleć i kupić dobry samochód segmentu D. Nie mówią o tym, że topowy wariant wyceniono na przeszło 200 tys. złotych...

Jeep Avenger – cennik i wersje wyposażenia
Nowy Jeep Avenger jest dostępny w czterech wersjach – Avenger, Longitude, Altitude i Summit – które mają całkiem bogate wyposażenie i które można dodatkowo skonfigurować wedle upodobań i stanu portfela. Cennik poszczególnych odmian, według informacji z konfiguratora online, to:
- Avenger – 173 500 zł
- Longitude – 180 800 zł
- Altitude – 190 600 zł
- Summit – 205 200 zł
Przypomnijmy, że Jeep Avenger to pierwszy w europejskiej gamie marki model wyposażony w pełni elektryczny napęd. Ten oferuje zasięg do 400 km (WLTP) lub do 550 km w cyklu miejskim (WLTP City). Ładowanie akumulatora odbywa się z mocą do 100 kW, co pozwala uzupełnić zapas energii w 54-kWh akumulatorze w 24 minuty od 20 do 80 proc. pojemności. Dodajmy, że moc napędu to 156 KM, a moment obrotowy 260 Nm. Przejdźmy jednak do wyposażenia, bo szczegóły dotyczące Avengera opisywaliśmy już wielokrotnie. Mieliśmy już także możliwość przetestowania Jeepa Avengera, a wrażenia spisaliśmy tutaj.
