Jeep Avenger – premiera elektrycznego Jeepa z Polski (Paris Motor Show 2022)

Jeep Avenger będzie produkowany w Tychach, i to już wiemy. Przy okazji premiery SUV-a na targach w Paryżu producent ujawnił jednak więcej informacji na jego temat.

Jeep Avenger fot. materiały prasowe
Jeep Avenger

Jeep Avenger to pierwszy w historii w pełni elektryczny model Jeepa i zarazem pierwszy Jeep, jaki będzie produkowany w Polsce. Nowy SUV, o 16 cm krótszy od najmniejszego obecnie w gamie modelu Renegade, ma swoją oficjalną premierę na targach Paris Motor Show 2022, gdzie redakcja auto motor i sport ma także swoich wysłanników. Jak prezentuje się nowy Avenger i czego możemy się po nim spodziewać?

Jeep Avengerfot. materiały prasowe
Jeep Avenger

Jeep Avenger – nowa generacja napędu

Do napędu Jeepa Avengera posłuży silnik elektryczny nowej generacji. Ma 156 KM mocy i moment obrotowy o wartości 260 Nm. Od razu dodajmy, że samochód będzie napędzany na jedną, przednią oś, ale zapowiadana jest także wersja dwusilnikowa z napędem na wszystkie koła. Wiele mówi się także o wariancie hybrydowym, ale szczegółów na tym etapie producent nie ujawnia. W komunikacie dla mediów pojawiła się jedynie informacja o tym, że już w listopadzie klienci na polskim rynku będą mogli dokonać wstępnej rezerwacji nowego Jeepa Avengera w wersji premierowej Launch Edition. Będzie ona bogato wyposażona i oczywiście w pełni elektryczna. Natomiast tylko we Włoszech i Hiszpanii Launch Edition będzie dostępna również z silnikiem benzynowym turbo.

Jeep Avengerfot. materiały prasowe
Jeep Avenger

Wróćmy zatem do wariantu elektrycznego, który pojawi się na naszych drogach już w 2023 roku. Energia do napędzania silnika gromadzona jest tu w nowym akumulatorze o pojemności 54 kWh, umieszczonym pod dwoma rzędami siedzeń i w tunelu środkowym. Zapas elektronów pozwolić ma na pokonanie do 400 km w trybie mieszanym lub do nawet 550 km w cyklu miejskim. Uzupełnienie zapasu energii możliwe jest z mocą do 100 kW, a czas potrzebny na naładowanie „baterii” od 20 do 80 proc. jej pojemności to 24 minuty. Z kolei po zaledwie trzech minutach ładowania przejedziemy dodatkowych 30 km. Przy użyciu kabla do ładowania prądem zmiennym 11 kW, podłączonego do ładowarki wallbox lub na publicznej stacji ładowania, można z kolei całkowicie naładować akumulator (od 0 do 100 proc.) w 5,5 godziny.

Jeep Avenger – wymiary, bagażnik

Jeep Avenger mierzy 4,08 metra długości i jest o 16 cm krótszy od wspomnianego Jeepa Renegade. Pozwoli to wygospodarować bardzo przyzwoite 380 litrów pojemności bagażnika, zatem więcej niż podawano w pierwszych komunikatach, mówiących o 321 litrach.

Jeep Avengerfot. materiały prasowe
Jeep Avenger

Imponujący w modelu Avenger ma być prześwit, sięgający 20 cm, a także 20-stopniowe kąty natarcia i rampowy oraz 32-stopniowy kąt zejścia. Nowy „baby-Jeep” nie będzie nigdy poważną terenówką, niemniej nawet w wydaniu z napędem na jedną oś ma być wyposażony we wspomagacze jazdy po bezdrożach, jak system Selec-Terrain z sześcioma trybami jazdy – Normal, Eco, Snow, Sport, Mud, Sand czy układ Hill Descent Control wspomagający zjazd ze stromych wzniesień.

Jeep Avengerfot. materiały prasowe
Jeep Avenger

Produkcja Jeepa Renegade w fabryce w Tychach powoli rusza, a pierwsze egzemplarze dotrzeć mają do klientów w przyszłym roku. Ceny dla polskiego rynku poznamy niebawem, przynajmniej dla wersji Launch Edition dostępnej do zamawiania od listopada, ale nie ma się co łudzić, że ten samochód zmotoryzuje Polskę. A już na pewno nie w wydaniu elektrycznym, choć jako zapowiadana hybryda powinien być nieco bardziej przystępny cenowo. Na potwierdzenie musimy jednak zaczekać.

REKLAMA