Stylizacja
Stylizacja nadwozia nie pozostawia nawet najmniejszej wątpliwości, że nowy Compass jest pełnoprawnym członkiem rodziny Jeep. Nie mogło więc w nim zabraknąć słynnego siedmioszczelinowego grilla, którego wygląd projektanci odświeżyli umieszczając umieszczając chromowane szczeliny na czarnym tle. Kolejnym charakterystycznym dla Jeepów elementem jest trapezoidalny kształt nadkoli samochodu, jaki spotkamy w każdym modelu legendarnej marki.
Całe nadwozie, ze zachowanymi typowymi dla Jeepów proporcjami pomiędzy wielkością okien i powierzchnią blach karoserii sprawia wrażenie muskularności i majestatyczności. Dzielność terenową podkreślają natomiast plastikowe osłony dolnej części drzwi, nadkoli oraz przedniego i tylnego zderzaka. W wersji Trailhawk dodatkowo znajdziemy charakterystyczne czerwone ucho tylnego zaczepu holowniczego.
Bezpieczeństwo i ochrona
Jeep Compass jest wyposażony w rozbudowany pakiet aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa. Standardowym wyposażeniem każdego auta jest system ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning-Plus) i system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LaneSense Departure Warning-Plus).
Dodatkowo dostępne są także: system monitorowania martwych pól oraz system wykrywania obiektów na drodze cofania, kamera cofania, w pełni automatyczny system wspomagania parkowania równoległego i prostopadłego, tempomat adaptacyjny oraz system stabilizacji toru jazdy z funkcją zapobiegania przewróceniu się pojazdu. Standardowo montowanych jest sześć poduszek powietrznych.
Możliwości terenowe
W odróżnieniu od typowo szosowej konkurencji Jeep Compass poradzi sobie nawet w trudniejszym terenie, szczególnie w wersji Trailhawk, która ma podwyższony o 25 mm (do 216 mm) prześwit oraz fabrycznie montowane osłony podwozia. Wóz ma także korzystne wartości kątów: natarcia (30 stopni), rampowego (24,4 stopnia) oraz zejścia (33,6 stopni).
W wersji Trailhawk, prócz standardowych trybów jazdy: Auto, Snow, Sand oraz Mud dostępny jest także tryb jazdy po skałach. W systemie napędu Jeep Activ Drive Low oferowane jest także przełożenie pełzające ułatwiające pokonanie trudniejszych przeszkód terenowych.