REKLAMA

Jeep Gladiator w Polsce – znamy cenę

Jeep Gladiator to potężnych rozmiarów pick-up, który wchodzi właśnie na europejski rynek. Wiemy, ile kosztuje ten 5,18-metrowy kolos.

Jeep Gladiator fot. materiały prasowe
Jeep Gladiator
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 289 000 PLN
Dostępne nadwozia: pick-up-4
SPRAWDŹ OFERTY

Zacznijmy od tego, że Jeep Gladiator został oficjalnie zaprezentowany na salonie samochodowym w Los Angeles już pod koniec 2018 roku, a potem wszedł na rodzimy rynek amerykański. Teraz doczekała się go również Europa. Samochód jest pod wieloma względami imponujący, ale raczej nie spodziewamy się, że podbije rankingi sprzedaży w naszym kraju.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

REKLAMA

Jeep Gladiator – cena i wyposażenie

Jak czytamy w komunikacie prasowym, ceny Gladiatora, dostępnego w dwóch podstawowych wersjach wyposażenia Sport i Overland, oraz w premierowej Launch Edition, rozpoczynają się od 289 000 zł. Jest to nie do końca jasne, czy cena dotyczy wersji bazowej, czy Launch Edition, ale porównując to z innymi rynkami, gdzie konfiguratory pojawiły się już na stronach, mówimy jednak o droższej Launch Edition. Sport i Overland powinny być nieco tańsze.

W Europie Jeep Gladiator jest dostępny w wersjach wyposażenia Sport i Overland, a także w premierowym wariancie Launch Edition, oferowanym w ograniczonej liczbie podczas debiutu rynkowego. We wszystkich wersjach wyposażenia pod maską znajduje się nowy 3,0-litrowy silnik MultiJet V6, który zapewnia moc 264 KM i moment obrotowy o wartości 600 Nm.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Paleta kolorystyczna obejmuje dziewięć barw nadwozia:

  • czarny,
  • czerwony Firecracker Red,
  • srebrny Billet Silver Metallic,
  • biały Bright White,
  • Granite Crystal Metallic,
  • niebieski Hydro Blue,
  • szary Sting Grey,
  • „Snazzberry”,
  • zielony Sarge Green.

Są one zestawione ze składanym miękkim albo twardym dachem w kolorze czarnym lub w kolorze nadwozia. Wersja wyposażenia Sport porusza się na 17-calowych kołach, natomiast modele z serii Overland i Launch Edition na 18-calowych.

Wnętrze nowego Jeepa Gladiatora oferuje system multimedialny Uconnect czwartej generacji z 7- lub 8,4-calowym ekranem dotykowym oraz zestaw wskaźników z 7-calowym wyświetlaczem (TFT), który umożliwia kierowcy skonfigurowanie przekazywanych informacji na ponad 100 sposobów. Dodatkowo, przednia kamera dostępna w standardzie wersji Launch Edition (jako opcja w odmianach Sport i Overland) pozwala łatwo dostrzec przeszkody na drodze zarówno na szlakach off-roadowych, jak i podczas codziennych dojazdów do pracy w mieście.

Pozostałe opcje obejmują 9-głośnikowy system audio premium Alpine z subwooferem o mocy 552W, 12-kanałowy wzmacniacz i przenośny bezprzewodowy głośnik Bluetooth. Ten ostatni, umieszczony za tylnymi siedzeniami, jest ładowany podczas jazdy i ma niepodatną na warunki atmosferyczne oraz kurz powłokę zewnętrzną. Jest też wodoodporny, co pozwala na jego zanurzenie w wodzie o głębokości do 90 cm przez czas wynoszący maksymalnie 30 minut. Istnieje również możliwość sparowania go z głośnikiem innego Jeepa Gladiatora, a co więcej w razie potrzeby służy za ładowarkę dla innych urządzeń podłączonych do jego portu USB.

Jeep Gladiator - nadwozie

Jeep Gladiator to prawdziwy kolos. Superdługie nadwozie, ogromne koła, wielki prześwit to zaledwie niektóre z cech tego wyjątkowego samochodu. Gigantycznych rozmiarów pick-up zmieści pięć osób, 725 kg bagażu, przejedzie przez głęboki bród i wjedzie w trudny teren. Pick-up jest w zasadzie przedłużoną wersją dłuższej odmiany Jeepa Wranglera, czyli krótko mówiąc – jest bardzo długi. Oznacza to nadwozie o długości 5,18 metra – o niemal 80 centymetrów więcej niż w przypadku Wranglera Unlimited. Dłuższe nadwozie przekłada się również na większy rozstaw osi. Ten jest większy o 49 centymetrów od tego, który spotkamy we Wranglerze i sięga 3,48 metra. Wszystko po to, by zmieścić dodatkowy element pojazdu – skrzynię ładunkową. Ta ma bowiem aż 1,25 metra długości.

Pomimo tak dużego rozstawu kół i osi, Jeep Gladiator ma mieć ponadprzeciętne zdolności do pokonywania najtrudniejszego terenu. I tak, w najbardziej uterenowionej odmianie Rubicon, Jeep Gladiator dysponuje prześwitem równym 28,2 centymetra. Krótki zwis przedni pozwala na uzyskanie kąta natarcia równego 43,6 stopni, natomiast wystająca dość daleko za tylną oś skrzynia ładunkowa zmniejsza kąt zejścia do przeciętnej wartości 26 stopni. Idąc dalej – kąt rampowy wynosi 20,3 stopnia. Duży prześwit niweluje nieco wpływ dużego rozstawu osi, jednakże 3,5 metra odstępu między kołami przednimi i tylnymi robi swoje. Producent podaje jeszcze głębokość brodzenia – ta wynosi w przypadku wersji Rubicon aż 76,2 centymetra.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA