REKLAMA

Jeep Renegade 4xe i Compass 4xe – debiut hybryd plug-in

Jeep Renegade 4xe i Jeep Compass 4xe to pierwsze zelektryfikowane modele amerykańskiej marki w Europie. To historyczny moment, kiedy Jeep wchodzi w hybrydy plug-in.

Jeep Renegade 4xe i Compass 4xe fot. materiały prasowe
Jeep Renegade 4xe i Compass 4xe

4xe to oznaczenie, jakie marka Jeep przyjęła dla swoich modeli z napędem hybrydowym plug-in. Ma podkreślać, że to prawdziwy Jeep, który napęd 4x4 ma wpisany w swoje DNA (może poza modelem Renegade, który powstaje też w wersji przednionapędowej), a jednocześnie litera „e” symbolizuje elektryfikację napędu.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Jeep z napędem 4xe – hybryda plug-in

Modele 4xe Jeepa mogą być w 100 proc. elektryczne, to znaczy mogą pokonać średnio do 50 km w trybie wyłącznie elektrycznym, przez co idealnie nadają się do codziennej jazdy w mieście czy małych miejscowościach.

Zarówno Renegade 4xe, jak i Compass 4xe, są wyposażone w 1,3-litrowy silnik benzynowy, umieszczony z przodu oraz silnik elektryczny umieszczony między kołami tylnymi i zasilany akumulatorem gromadzącym 11,4 kWh energii, który można ładować podczas jazdy lub zewnętrznie z gniazdka elektrycznego.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Benzynowy 1,3-litrowy silnik turbo zapewnia moc 130 KM lub 180 KM, a wsparty dodatkowo mocą 60 KM wytwarzanych przez silnik elektryczny, daje łącznie do dyspozycji 190 KM w wersji Limited lub 240 KM w wersjach Trailhawk i S. Jeśli chodzi o moment obrotowy, silnik elektryczny dostarcza 250 Nm, natomiast silnik spalinowy 270 Nm.

Połączenie silnika spalinowego i silnika elektrycznego to nie tylko oszczędność – w trybie hybrydowym, przy naładowanym akumulatorze, ma to być nawet 2 l/100 km – ale też ponadprzeciętne osiągi. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h to w mocniejszej wersji nawet około 7,2 sekundy, maksymalna prędkość w trybie elektrycznym to 130 km/h, a w trybie hybrydowym 200 km/h.

Napęd na cztery koła odbywa się z wykorzystaniem wspomnianego silnika elektrycznego, umieszczonego przy tylnej osi i posiadającego przełożenie redukcyjne i zintegrowany mechanizm różnicowy e-axle. Co istotne, zastąpienie przeniesienia napędu na tylną oś za pomocą wału osobnym silnikiem elektrycznym daje większe możliwości, dzięki niezależnemu kontrolowaniu momentu obrotowego na tylnej osi.

REKLAMA

REKLAMA

Na koniec dodajmy jeszcze, że w modelach Jeepa 4xe, dzięki niewielkiemu rozmiarowi modułu ładującego umieszczonego w bagażniku oraz umieszczeniu silnika elektrycznego pod podłogą, pojemność bagażnika jest praktycznie taka sama jak w wersji z silnikiem konwencjonalnym (330 litrów w przypadku Renegade’a i 420 litrów w przypadku Compassa - z oparciem ustawionym pionowo).

Jednocześnie zachowana została podwójna funkcja bagażnika z podwyższoną powierzchnią ładunkową u góry i zmaksymalizowaną pojemnością ładunkową u dołu. W obu modelach w wersji 4xe, koło zapasowe może być umieszczone pod podłogą bagażnika.

Cenniki

Jeep Compass 4xe jest już dostępny w sprzedaży, w cenie od 188 500 zł za wersję wyposażenia Limited, od 199 500 zł za Trailhawk oraz od 201 700 zł za wariant o oznaczeniu S.

Jeep Renegade 4xe kosztuje natomiast od 172 000 zł za wersję Limited, od 174 000 zł za Trailhawk oraz 182 000 za wersję S.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA