W lipcu 1941 roku firma Willis-Overland Co. wygrała przetarg na dostarczenie amerykańskiej armii lekkiego pojazdu terenowego. I tak na front trafił Willys MB, który dał początek pierwszym cywilnym Jeepom z serii CJ. Do przetargu wojsko zaprosiło 135 firm, ale zgłosiły się tylko 3 - Willys-Overland, American Bantam oraz Ford. W sumie powstało 647 925 egzemplarzy lekkiej terenówki, której cel był jeden - zdobycie przewagi nad przeciwnikiem podczas II Wojny Światowej. O historii marki Jeep więcej przeczytacie w naszym specjalnym wydaniu, który powstał z okazji 75. urodzin marki Jeep.
Koncepcyjny model został zbudowany na bazie Wranglera w wersji Sport. Surowe nadwozie, pozbawione drzwi, plastikowych zderzaków otrzymało zielony kolor i emblematy, które można było spotkać na woskowych Willysach MB. Oczywiście nie zabrakło dużej, białej gwiazdy na pokrywie silnika - symbol armii amerykańskiej, po którym lotnictwo miało rozpoznać "swoich". Oczywiście nie zabrakło charakterystycznej dla Willysa przedniej szyby, która w koncepcyjnym aucie nie jest dzielona.
Samochód ma 16-calowe obręcze kół nawiązujące do tych z pradziadka Wranglera i 32-calowe opony terenowe. Koncepcyjny model ma silnik 3.6 V6 Pentastar oraz mechaniczną, 6-biegową przekładnie. Auto raczej nie trafi do sprzedaży, jest hołdem złożonym dla wojskowego Willysa MB.