Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Jeśli Nissan Micra, to... czarny

Nissan Micra nowej generacji jest przedstawicielem segmentu, w którym dotychczas królowały jasne i żywe kolory. Tym razem jest inaczej. Zupełnie inaczej.

Nissan Micra - kolory Nissan Micra - kolory

Nissan opublikował dane o sprzedaży nowego modelu Micra w dość niestandardowej formie, która uwzględnia wybory klientów dotyczące kolorów nadwozia. Wynika z nich, że aktualnym liderem jest czerń o nazwie Enigma, idąca łeb w łeb z szarym lakierem Gunmetal.

Nowa, piąta już generacja Nissana Micra weszła do sprzedaży w marcu bieżącego roku. Przez ten czas, wśród najchętniej wybieranych kolorów, mamy remis. Czarny lakier Enigma i szary Gunmetal mają po 21 proc. udziału, a to oznacza, że około co piąty samochód kupowany jest w jednym z tych kolorów.

To oznacza wielki powrót czerni, bo z historycznych danych wiadomo, że kolor ten był liderem sprzedaży także... 10 lat temu.

Pierwszą trójkę najpopularniejszych kolorów zamyka biały Glaze (14 proc.), a tuż za nim plasują się nowe, jaskrawe kolory Nissana: czerwień Passion (11 proc.), pomarańczowy Energy (9 proc.) oraz niebieski Power (7 proc.). Razem stanowią one ponad jedną czwartą wszystkich sprzedanych dotychczas Nissanów Micra.

Nissan Micra Nissan Micra

Kwestia kolorów jest w przypadku Micry o tyle istotna, że oferuje on szeroką możliwość personalizacji wyglądu. Pozwala to na odpowiednie "udekorowanie" zderzaków, drzwi, kół i lusterek bocznych elementami w kontrastujących kolorach. Ponadto, w ramach personalizacji wnętrza, można zmodyfikować elementy foteli, paneli drzwi oraz deski rozdzielczej. Dostępnych jest ponad 100 kombinacji.

Obecna oferta kolorystyczna mocno kontrastuje z paletą lakierów i wyborami z wcześniejszych roczników w historii małego Nissana.

Na przykład pod koniec XX wieku świat wyczekiwał nowego milenium i zastanawiał się, co następne stulecie przyniesie ludzkości. Echem tej atmosfery było ogromne zainteresowanie futurystycznymi, metalizowanymi lakierami, a co piąta Micra była sprzedawana w kolorze srebrnym, dostępnym w kilku wariantach.

Nissan Micra Nissan Micra

Popularnością cieszyła się też ówczesna nowość, czyli błękit Cornflower. Kolor ten pojawiał się w wielu materiałach promujących samochód, co dowodzi wpływu reklamy na wybory dokonywane przez klientów.

W 2007 roku Micra przeszła stylistyczną i techniczną metamorfozę, której towarzyszyła nowa, szersza paleta barw. Bestsellerem - tak jak dziś - był kolor czarny. Rosła popularność koloru białego, któremu sprzyjały trendy społeczne zapoczątkowane na rynku urządzeń elektronicznych powszechnego użytku z iPhonem firmy Apple na czele.

W 2012 roku Nissan sprzedawał czwartą generację modelu Micra. Najbardziej rzuca się w oczy wzrost sprzedaży białych samochodów - kulminacja "efektu Apple" - i masowy wręcz odwrót od czerni. Do łask powrócił niebieski, oferowany w trzech odcieniach. Pomarańczowy cieszył się znikomym zainteresowaniem, ale wraz z wprowadzeniem nowego Nissana Micra w 2017 roku sytuacja ta zupełnie się odwróciła. Dziś przypada na niego aż 9 proc. sprzedaży.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 54 490 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

  • avatar
    zgłoś
    Bardzo fajna opcja, że każdy może dopasować samochód do siebie i stworzyć unikatowe połączenia. Nissana ostatnio pożyczałem w Panek i byłem bardzo zadowolony jeśli chodzi o jego możliwości w terenie. Komfort jazdy też wysoki.
    ~zbyszek.45, 2017-10-14 22:34:37
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij