Poprzednio rozwijała moc 286 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy o wartości aż 580 Nm przy 1750 obr/min. Przykładowo, w BMW 535d zapewniał on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,4 s, prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną elektronicznie) oraz średnie zużycie paliwa na poziomie 6,7 l/100 km.
Teraz jest jeszcze lepszy. Nowe liczby prezentują się następująco: 306 koni mechanicznych mocy i 599 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wystarczyło tylko zwiększyć ciśnienie układu Common Rail z 1600 do 2000 bar.
Przy okazji o 4% spadło zużycie paliwa oraz emisji dwutlenku węgla do atmosfery. BMW chwali się teraz, że średnie zapotrzebowanie na paliwa jego samochodów oraz aut marki MINI wynosi teraz 5,9 litrów na 100 km, a emisja CO2 -158 gram na kilometr.
Nowa jednostka napędowa, podobnie jak poprzednia, znajdzie zastosowanie w BMW 335d, 535d, 635d oraz X5 35d i X6 35d.
Komentarze
auto motor i sport, 2009-06-24 17:33:42
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?