Pierwsza Honda HR-V (Hybrid Recreation Vehicle) zadebiutowała w 1998 roku. W istocie ta "rekreacyjna hybryda" Hondy to nic innego jak jeden z pierwszych przedstawicieli grupy crossoverów, a więc samochodów przeznaczonych w 99% do jazdy po mieście i 1% po polnej drodze.
W 2006 roku zakończono produkcję tego modelu. A szkoda, bo zaraz potem rozpoczęło się "bum" na crossovery, czyli auta takie jak HR-V. Na początku roku Honda przywróciła ten model do życia, a teraz mieliśmy okazję sprawdzić go na żywo.
Wrażenia są bardzo pozytywne. Za kierownicą siedzi się wygodnie, to za sprawą komfortowych foteli i szerokiej możliwości ustawień kierownicy i fotela. Zawieszenie pracuje bardzo cicho, ale za to 120-konny silnik diesla już hałasuje. Jest za to żwawy. Skrzynia biegów typowa dla aut Hondy - krótki skok lewarka, ale trochę mało precyzyjny.
Wnętrze jest wykonane poprawnie, ciężko się do czegoś przyczepić. Z elektronicznych gadżetów warto wymienić limiter prędkości, który w razie potrzeby sam wyhamuje. Po raz pierwszy pojawił się elektroniczny hamulec ręczny z asystentem podjazdu pod górkę Auto Hold, występujący także w wersji z manualną skrzynią biegów.
Ceny Hondy HR-V w Polsce
Benzyna | Wersja | Cena PLN |
1.5 i-VTEC MT | Comfort | 77 000 |
1.5 i-VTEC MT | Elegance | 84 000 89 000 |
1.5 i-VTEC CVT | ||
1.5 i-VTEC MT | Executive | 96 500 101 500 |
1.5 i-VTEC CVT | ||
Diesel | ||
1.6 i-VTEC MT | Comfort | 86 000 |
1.6 i-VTEC MT | Elegance | 93 000 |
1.6 i-VTEC MT | Executive | 105 500 |
Komentarze