Nowa Mazda MX-5, podobnie jak inne nowe modele Mazdy, została zaprojektowana w technologii SKYACTIV. Waży teraz aż o 100 kg mniej niż wychodzący model, który w ogóle ciężki nie jest. Nowa MX-5 waży teraz niewiele ponad tonę.
Mazda zapewnia, że mniejsza masa, niżej położony środek ciężkości i rozkład masy 50:50 znacznie poprawiają prowadzenie i dają większą frajdę z jazdy. Wierzymy im na słowo.
Nadwozie zaprojektowano zgodnie z ideą KODO, czyli "Dusza ruchu". Polega to na tym, żeby kierowca miał wrażenie, że jego Mazda jest istotą żywą. Cokolwiek by to nie znaczyło, design nowej MX-5 jest bardzo "żywy". Nie bano się zastosować ostrych linii i odważnych kształtów, zachowując tradycyjne dla małego roadstera proporcje. Długa maska, krótkie zwisy nadwozia i kabina umieszczona w tylnej sekcji nadają małej Maździe typowo "roadsterowy" wygląd.
Także we wnętrze naładowano emocjami. Po zajęciu miejsca na kółkiem, u kierowcy ma pojawić się uśmiech na twarzy. Tym razem także w to wierzymy.
Nowa Mazda MX-5 otrzymała silnik wykonany w technologii SKYACTIV. Na razie nie znamy żadnych szczegółów dotyczących pojemności, ani mocy. Prawdopodobnie będzie to silnik 1,5 lub 2,0 o mocy powyżej 160 KM. Moc będzie przenoszona przez 6-biegową manualną skrzynię biegów oczywiście na koła tylne.
Nowego roadstera Mazdy zaprezentowano w 25. rocznicę urodzin MX-5. Pierwszą Mazdę MX-5 pokazano w Chicago 9 lutego 1989 roku.
Jeździliśmy obecną MX-5 i z niecierpliwością czekamy na nową. A poczekać trzeba będzie do przyszłego roku.