[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Karma Revero GT z napędem BMW

Karma Revero to odświeżona wersja Fiskera Karmy. Teraz luksusowy model przeszedł kolejną zmianę, otrzymując napęd rodem z BMW i dopisek GT w nazwie.

Karma Revero GT Karma Revero GT

Karma Revero GT wygląda niemal tak samo, jak model Revero, który z kolei w 2016 roku zastąpił Fiskera Karmę. Chociaż słowo zastąpił nie jest tu najlepsze. Revero to w zasadzie Fisker Karma po face liftingu.

Wróćmy jednak do Revero GT. Tak właśnie nazywa się obecnie ten model, który zadebiutował na salonie samochodowym w Szanghaju, z nowym napędem. Dwulitrowa jednostka z rodziny GM została zastąpiona znacznie bardziej nowoczesnym rozwiązaniem od BMW.

Jest to napęd hybrydowy, gdzie turbodoładowany trzycylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra używany jest jako range extender, czyli generator prądu dla jednostki elektrycznej. A ta składa się z dwóch elektrycznych silników o łącznej mocy 535 koni mechanicznych. W poprzedniej wersji Revero moc sięgała nieco ponad 400 KM.

Zobacz także: elektryczny Aston Martin Rapide E

REKLAMA

REKLAMA

Karma Revero GT Karma Revero GT

Maksymalny moment obrotowy Karmy Revero GT sięga imponujących 746 niutonometrów. To wystarcza, żeby luksusowe czterodrzwiowe auto rozpędzić od 0 do 96 km/h w 4,5 sekundy – o niemal sekundę szybciej, niż w Karmie Revero.

Elektronicznie ograniczona prędkość maksymalna sięga 201 km/h. Na niedaleką przyszłość zapowiadana jest jeszcze mocniejsza odmiana GTS, która ma potrzebować 3,9 sekundy na rozpędzenie się do wspomnianych 96 km/h (60 mil na godzinę).

Energia elektryczna magazynowana jest w nowej baterii o pojemności 28 kWh. W pełni naładowany akumulator pozwoli pokonać do 98 kilometrów na samym prądzie. Po wyczerpaniu zapasu do akcji wkracza jednostka benzynowa, która podobnie jak w BMW i8, zasila akumulator, zapewniając dodatkowy zasięg 450 kilometrów.

Zobacz także: Trabant 1.1 po profesjonalnym tuningu

REKLAMA

Karma Revero GT Karma Revero GT

Użycie mniejszego silnika i nowocześniejszych baterii pozwoliło konstruktorom zmniejszyć masę Karmy Revero GT o około 160 kg. Teraz waży ona 2 290 kg, co jak na tej wielkości luksusowy samochód elektryczny nie jest wcale słabym wynikiem.

Karma Revero GT trafi do sprzedaży pod koniec 2019 roku, natomiast mocniejsza odmiana Revero GTS zaplanowana jest na początek 2020 roku. Celem jest wyprodukowanie 12-13 tys. egzemplarzy rocznie. Cena szacowana jest na okolice 135 tys. dolarów.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij