I nie chodzi tu tylko i wyłącznie o rodzime marki. W Indiach, podobnie jak i w Chinach, powstaje obecnie wiele aut różnych światowych koncernów. Organizacja Global NCAP wzięła pod lupę pięć najpopularniejszych modeli tamtejszego rynku, które łącznie generują 20 proc. sprzedaży - Suzuki-Maruti Alto 800, Tata Nano, Ford Figo, Hyundai i10 oraz Volkswagen Polo.
Wszystkie, niezwykle solidarnie oblały ten egzamin, nie zdobywając choćby jednej gwiazdki. Problemy ze stabilnością konstrukcji miały Nano, Alto 800 oraz i10. W przypadku Forda i Volkswagena nie było pod tym względem aż tak tragicznie, ale brak w standardzie (a takie wersje były testowane) choćby jednej poduszki powietrznej również powoduje, że podróż tymi modelami jest niezwykle ryzykowna.
Po ogłoszeniu wyników przez Global NCAP, Volkswagen wystawił swój model do poprawki - uprzednio jednak ogłaszając, iż wycofa z rynku wersję bez poduszek powietrznych. Polo z dwoma airbagami w standardzie spisało się już całkiem przyzwoicie, osiągając wynik czterogwiazdkowy.
Również raczej mizernie należy ocenić bezpieczeństwo, jakie testowane modele miały zapewniać dzieciom. Najlepszym przykładem niech będzie tu Tata Nano. Rekomendowany przez tę firmę fotelik dziecięcy nie dał się zainstalować na tylnych siedzeniach z powodu braku trzypunktowych pasów bezpieczeństwa.