[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Kia Ceed SW i XCeed w wersji plug-in hybrid

Kia wprowadza do oferty dwa modele z napędem hybrydowym typu plug-in – kombi Ceed SW oraz crossovera XCeed.

Kia Ceed SW plug-in hybrid i XCeed plug-in hybrid Kia Ceed SW plug-in hybrid i XCeed plug-in hybrid

Samochody z napędem hybrydowym typu plug-in to taki pomost między tradycyjnymi samochodami spalinowymi a pojazdami elektrycznymi. Oferują możliwość podróżowania na samym prądzie, na dystansie średnio 50 kilometrów, a w razie potrzeby lub braku prądu stają się niemal zwykłymi autami spalinowymi.

Problem w tym, że hybrydy plug-in nie należą do tanich. Najtańsza dostępna w Polsce hybryda ładowana z zewnętrznego źródła prądu to też Kia, ale model Niro Plug-in Hybrid, wyceniona na okolice 130 tys. złotych. Z reguły są to też auta sporych rozmiarów.

Teraz jednak ma się to zmienić, bowiem do gry wchodzi Kia, montując napęd hybrydowy plug-in do dwóch kompaktowych modeli. Praktycznego, rodzinnego kombi Ceed SW oraz zgrabnego kompaktowego crossovera na bazie Kii Ceed – modelu XCeed.

Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zapowiedź premier

REKLAMA

REKLAMA

Kia XCeed plug-in hybrid Kia XCeed plug-in hybrid

Kia Ceed SW i XCeed plug-in hybrid – silnik i napęd

Do napędu obu hybrydowych modeli służy połączenie silnika benzynowego o pojemności 1,6 litra i mocy 105 KM z motorem elektrycznym, który dodaje od siebie moc około 60 koni mechanicznych. Łączna moc systemowa napędu sięga wartości 141 KM i 265 Nm. Wynik bardzo przyzwoity dla samochodów kompaktowych używanych na co dzień.

Jeśli chodzi o osiągi, te są nieco przytłumione przez stosunkowo wysoką masę obciążonego dodatkowo bateriami i silnikiem elektrycznym samochodu. Ale i tak można je określić jako zupełnie wystarczające. Kia Ceed SW rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,8 sekundy, natomiast Kia XCeed potrzebuje na to 11 sekund.

Jednostka elektryczna czerpie energię z baterii litowo-jonowych o pojemności 8,9 kWh. Są one umieszczone za tylnymi fotelami, obok zbiornika paliwa, który musiał zostać zmniejszony do zaledwie 37 litrów.

Zobacz także: Porsche Taycan - pierwsze elektryczne Porsche

REKLAMA

Kia XCeed plug-in hybrid Kia XCeed plug-in hybrid

Obie hybrydowe Kie mogą podróżować wyłącznie w trybie elektrycznym i przy oszczędnej jeździe można w ten sposób pokonać do 60 kilometrów. Do użytku na co dzień – odwiezienie dzieci do szkoły, jazda do pracy, potem znów szkoła, zakupy i dom – powinno spokojnie wystarczyć.

W razie czego do gry wejdzie jednostka benzynowa. Po rozładowaniu baterii samochód będzie działać jak „zwykła” hybryda, doładowując baterię na bieżąco, podczas hamowania.

Kia Ceed SW i XCeed plug-in hybrid – wnętrze

Konieczność upakowania zarówno akumulatorów, jak i silnika elektrycznego, odbywa się niestety kosztem pojemności bagażnika. Został on w obu modelach znacząco zmniejszony. W przypadku Kii Ceed SW konwencjonalny model pomieści 625 litrów bagażu, a hybryda plug-in już tylko 437 litrów – niemal o 190 litrów mniej.

Zobacz także: Bugatti Chiron - nowy najszybszy samochód świata

REKLAMA

REKLAMA

Kia Ceed SW plug-in hybrid Kia Ceed SW plug-in hybrid

Jeśli chodzi o crossovera XCeed, tu jest podobnie – seryjny bagażnik mieszczący około 425 litrów zmniejsza się do wartości około 290 litrów, a to już poziom aut segmentu B. Utrata tych ponad 130 litrów będzie odczuwalna.

Na pocieszenie zostaje fakt, że producent wygospodarował w obu modelach miejsce pod podłogą bagażnika, gdzie zmieści się kabel ładowania.

Oba hybrydowe modele – Kia Ceed SW i Kia XCeed plug-in hybrid – będą produkowane w słowackiej fabryce w Żylinie i są przeznaczone wyłącznie na rynki Starego Kontynentu. Ceny nie są jeszcze znane, ale wszystko wskazuje na to, że mamy do czynienia z przyszłymi najtańszymi hybrydami plug-in na rynku.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij