REKLAMA

Kia EV6 – oficjalna premiera

Kia EV6 została oficjalnie zaprezentowana i znamy już szczegóły dotyczące nie tylko jej wyglądu, ale przede wszystkim napędu. Mówimy tu o mocnym napędzie elektrycznym z możliwością szybkiego ładowania.

Kia EV6 GT fot. materiały prasowe
Kia EV6 GT

Elektryczny model EV6 jest nowym rozdziałem w historii marki Kia, podobnie jak dla siostrzanego Hyundaia model Ioniq 5, pokazany niedawno w całej okazałości. Po raz pierwszy zastosowano tu na przykład nową platformę podłogową dla pojazdów elektrycznych E-GMP. Oprócz tego Kia EV6 to nowe logo marki, znacznie uproszczone graficznie, ale także nowe nazewnictwo elektrycznych modeli Kia – teraz wszystkie będą miały w nazwie EVX, gdzie X oznacza cyfrę, wskazującą na wielkość samochodu.

Ale przede wszystkim Kia EV6, dzięki zawarciu współpracy z chorwacką marką Rimac, producentem elektrycznych supersamochodów, zyskuje wyrafinowany napęd elektryczny, w tym wersję GT o mocy bliskiej 600 KM i przyspieszającej do "setki" w 3,5 sekundy!

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Kia EV6 – silnik i napęd

W ofercie modelu EV6 znajdzie się kilka opcji napędu do wyboru. Różnią się one między innymi mocą czy zasięgiem, wynikającym z różnych wariantów pojemności akumulatora. W wersji standard range wyniesie ona 58 kWh, a w long range 77,4 kWh. Oprócz tego Kia EV6 będzie pierwszym elektrycznym modelem marki oferującym także napęd na cztery koła, obok standardowego na jedną oś – w tym przypadku tylną.

Maksymalny zasięg to aż 500 km na jednym ładowaniu i jest to cecha wariantu 2WD z akumulatorem 77,4 kWh i silnikiem o mocy 229 KM. Z tym samym akumulatorem wybrać można także wersję z napędem na cztery koła, a wtedy moc napędu to 325 KM, moment obrotowy sięga aż 605 Nm, a sprint do „setki” trwa zaledwie 5,2 sekundy. Zasięg tego modelu to przyzwoite 490 km. Mówimy oczywiście o normie WLTP.

Mniejszy z dwóch akumulatorów gromadzi 58 kWh energii i zapewnia zasięg do 394 km na jednym ładowaniu, przy zużyciu na poziomie średnio 16,6 kWh/100 km. Tutaj do wyboru będą wersje z silnikiem 170-konnym dla wersji 2WD oraz 235-konnym dla AWD.

Kia EV6 GT-Linefot. materiały prasowe
Kia EV6 GT-Line

Ale to nie wszystko, bo marka przewiduje wprowadzenie wariantu GT, wynoszącego sportowe doznania na wyższy poziom, niekoniecznie znany do tej pory klientom Kia. Napęd generuje potężną moc 585 KM i moment obrotowy 740 Nm, co pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,5 sekundy, osiągając maksymalną prędkość nawet 260 km/h. Mówimy tu oczywiście o napędzie czterech kół, wspomaganym elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Akumulator gromadzący 77,4 kWh energii pozwoli w spokojnej jeździe pokonać do 400 km.

Kia EV6 – szybkie ładowanie

Kia EV6 oferuje możliwość ładowania zarówno prądem 800V, jak i 400V, bez konieczności instalacji dodatkowych opcji. Szybkie ładowania pozwoli napełnić akumulator od poziomu 10 do 80 proc. w zaledwie 18 minut. Z kolei każde 5 minut ładowania zwiększy zasięg o 100 km, a to już wartości, które zdecydowanie zwiększają użyteczność takiego elektrycznego pojazdu w podróży.

Kia EV6 GTfot. materiały prasowe
Kia EV6 GT

Oprócz tego Kia EV6, podobnie jak Hyundai Ioniq 5, oferuje możliwość podłączenia zewnętrznych odbiorników prądu, w ramach funkcji V2L (vehicle to load). Korzystając z zapasu zgromadzonego w akumulatorach samochodu, podłączyć można urządzenia pobierające do 3,6 kW. Jak podaje producent, 55-calowy telewizor oraz klimatyzacja mogą w ten sposób działać aż 24 godziny, aż do rozładowania „baterii”. Ale głównie funkcja ta przydać się ma podczas wakacji, na przykład na kempingu. Pomoże w tym możliwość ciągnięcia przyczepy o masie 1600 kg.

Kia EV6 produkowana będzie w Korei Południowej, w zakładach Hwasung. Sprzedaż rozpocznie się na wybranych rynkach w trzecim kwartale 2021 roku, wcześniej ruszą zamówienia. Cen jeszcze nie znamy.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA