REKLAMA

Kia EV6 w Polsce – rok tańszego ładowania

Elektryczna Kia EV6 już niebawem będzie dostępna w Polsce. Wiemy już, że Kia oraz Ionity zaoferują nabywcom ładowanie z dużą mocą i po obniżonej cenie za kilowatogodzinę.

Kia EV6 i szybkie ładowanie fot. materiały prasowe
Kia EV6 i szybkie ładowanie

Kia EV6 wielkimi krokami zbliża się do debiutu na polskim rynku. W Polsce przedsprzedaż EV6 rozpocznie się już za kilka tygodni, a dostawy pierwszych egzemplarzy są planowane w czwartym kwartale 2021 roku. Na tym etapie wiemy już, że klienci otrzymają bezpłatnie roczny dostęp do pakietu Power i skorzystają z obniżonych cen za kilowatogodzinę.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Kia EV6 i ładowanie w pakiecie

Kia EV6 oferowana będzie w Europie wraz z dostępem do rozbudowanej sieci stacji szybkiego ładowania, wraz ze zintegrowaną platformą płatniczą – dowiadujemy się z informacji prasowej. Kia, jako członek joint venture Ionity, może zaoferować nabywcom modelu EV6 obniżone stawki za ładowanie w jedynej ogólnoeuropejskiej sieci, która dysponuje ultraszybkimi ładowarkami o mocy 350 kW. Szkoda tylko, że w Polsce sieć dopiero raczkuje, bo bo końca lipca tego roku planowane jest uruchomienie u nas 6 stacji sieci Ionity, a kolejne 5 przewidziane jest do uruchomienia do końca 2021 roku.

Właściciele modelu EV6 będą widzieć lokalizacje stacji ładowania Ionity jako punkty POI w nawigacji, wraz z dostępem do danych informujących o ich zajętości. Kierowcy następnie będą mogli skorzystać z aplikacji Kia Charge, aby łatwo zarządzać płatnościami za usługi ładowania na publicznych stacjach.

W Polsce Kia zaoferuje dla swoich klientów pakiet Power z miesięcznym abonamentem w cenie 58 złotych i dostępem do energii w obniżonej cenie 1,35 zł/kWh. Do końca 2022 roku nabywcy nowej Kia EV6 bezpłatnie otrzymają roczny dostęp do pakietu Power.

Dodatkową korzyścią dla nabywców samochodów Kia ma być aplikacja Kia Charge, która zapewnia dostęp nie tylko do sieci ładowania Ionity, ale także – za pośrednictwem rozwiązań swojego partnera Digital Charging Solutions (DCS) – do ponad 218 tys. punktów ładowania na terenie Europy, w tym do zasilania prądem zmiennym (AC) oraz stałym (DC). Za wszystkie czynności związane z ładowaniem nabywcy otrzymują jedną fakturę, na której są wyszczególnione wszystkie sesje ładowania.

Kia EV6 – szybkie ładowanie

W tym miejscu warto przypomnieć, że jednym z wielu zaawansowanych technologicznie elementów modelu Kia EV6 jest 800-woltowy akumulator, zastosowany po raz pierwszy w tym segmencie samochodów, który zapewnia możliwość ładowania z dużą mocą. W punktach ładowania Ionity ładowanie od 10 do 80 proc. pojemności akumulatora EV6 trwa jedynie 18 minut. Mniej niż 4,5 minuty potrzeba na uzupełnienie zasięgu o dodatkowe 100 km. Maksymalny zasięg Kii EV6 ma wynosić ponad 510 km (wg WLTP).

REKLAMA

Kia EV6 – silnik i napęd

W ofercie modelu EV6 znajdzie się kilka opcji napędu do wyboru. Różnią się one między innymi mocą czy zasięgiem, wynikającym z różnych wariantów pojemności akumulatora. W wersji standard range wyniesie ona 58 kWh, a w long range 77,4 kWh. Oprócz tego Kia EV6 będzie pierwszym elektrycznym modelem marki oferującym także napęd na cztery koła, obok standardowego na jedną oś – w tym przypadku tylną.

Maksymalny zasięg to aż 500 km na jednym ładowaniu i jest to cecha wariantu 2WD z akumulatorem 77,4 kWh i silnikiem o mocy 229 KM. Z tym samym akumulatorem wybrać można także wersję z napędem na cztery koła, a wtedy moc napędu to 325 KM, moment obrotowy sięga aż 605 Nm, a sprint do „setki” trwa zaledwie 5,2 sekundy. Zasięg tego modelu to przyzwoite 490 km. Mówimy oczywiście o normie WLTP.

Mniejszy z dwóch akumulatorów gromadzi 58 kWh energii i zapewnia zasięg do 394 km na jednym ładowaniu, przy zużyciu na poziomie średnio 16,6 kWh/100 km. Tutaj do wyboru będą wersje z silnikiem 170-konnym dla wersji 2WD oraz 235-konnym dla AWD.

Ale to nie wszystko, bo marka przewiduje wprowadzenie wariantu GT, wynoszącego sportowe doznania na wyższy poziom, niekoniecznie znany do tej pory klientom Kia. Napęd generuje potężną moc 585 KM i moment obrotowy 740 Nm, co pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,5 sekundy, osiągając maksymalną prędkość nawet 260 km/h. Mówimy tu oczywiście o napędzie czterech kół, wspomaganym elektronicznie sterowanym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Akumulator gromadzący 77,4 kWh energii pozwoli w spokojnej jeździe pokonać do 400 km.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA