[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
1.0

Kia Niro EV w wersji produkcyjnej - 380 km zasięgu

Podczas targów technologicznych CES w Las Vegas Kia zaprezentowała model Niro w wersji elektrycznej. Był to jednak model koncepcyjny. Na wersję produkcyjną nie musieliśmy długo czekać, bo oto pojawiła się Kia Niro EV.

Kia Niro EV Kia Niro EV

Kia Niro EV wyglądem przypomina dwie pozostałe wersje koreańskiego SUV-a, czyli hybrydę i hybrydę plug-in. Różnic jest niewiele, a wśród nich agresywnie stylizowany przedni zderzak ze światłami do jazdy dziennej w kształcie grotów strzał oraz zaślepiony grill. Ten ostatni mieści w sobie klapkę, pod którą znajduje się gniazdo ładowania.

Wlot powietrza umieszczony został nisko, w zderzaku, a dolna jego część tworzy coś na kształt splittera. Projektanci użyli też - charakterystycznych dla odmiany elektrycznej - zielonych akcentów na obramowaniu wspomnianego wlotu oraz w okolicach halogenów i świateł do jazdy dziennej.

Sporej wielkości 17-calowe koła mają wzór służący poprawie aerodynamiki, a całości efektu dopełnia lekko przeprojektowany tylny zderzak z dodatkowymi wylotami powietrza.

REKLAMA

REKLAMA

Kia Niro EV Kia Niro EV

Co napędza Kię Niro EV, tego jeszcze nie wiemy. Przynajmniej jeśli chodzi o moc jednostki elektrycznej. Wiadomo natomiast, że samochód dostępny będzie z dwiema różnymi bateriami.

Większa z nich ma pojemność 64 kWh, co ma pozwolić na pokonanie nawet 380 kilometrów na jednym ładowaniu - tyle co w pokazanym w Las Vegas prototypie. Druga, bazowa wersja napędu, ma akumulator o pojemności 39,2 kWh. Na zgromadzonej w nim energii elektrycznej Kia Niro EV pokona do 240 kilometrów.

REKLAMA

Kia Niro EV Kia Niro EV

Przypomnijmy, że prototypowa Niro EV miała silnik o mocy 201 koni mechanicznych i dysponował baterią o pojemności 64 kWh, która zapewniała zasięg 380 km. Jest zatem prawdopodobne, że mocniejsza odmiana będzie miała moc w okolicach 200 KM.

Więcej odnośnie nowej Kii Niro EV dowiemy się niebawem. Marka wiąże z samochodem duże nadzieje na zdobycie sporego kawałka rynku. W trzy dni w samej Korei zebrano ponoć 5 tys. zamówień. Natomiast model Niro PHEV (hybryda plug-in) znalazł już w tym roku niemal 24 tys. klientów.

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 101 990 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij