[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
1.0

Kia Niro EV w wersji produkcyjnej - 380 km zasięgu

Podczas targów technologicznych CES w Las Vegas Kia zaprezentowała model Niro w wersji elektrycznej. Był to jednak model koncepcyjny. Na wersję produkcyjną nie musieliśmy długo czekać, bo oto pojawiła się Kia Niro EV.

Kia Niro EV Kia Niro EV
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 101 990 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Kia Niro EV wyglądem przypomina dwie pozostałe wersje koreańskiego SUV-a, czyli hybrydę i hybrydę plug-in. Różnic jest niewiele, a wśród nich agresywnie stylizowany przedni zderzak ze światłami do jazdy dziennej w kształcie grotów strzał oraz zaślepiony grill. Ten ostatni mieści w sobie klapkę, pod którą znajduje się gniazdo ładowania.

Wlot powietrza umieszczony został nisko, w zderzaku, a dolna jego część tworzy coś na kształt splittera. Projektanci użyli też - charakterystycznych dla odmiany elektrycznej - zielonych akcentów na obramowaniu wspomnianego wlotu oraz w okolicach halogenów i świateł do jazdy dziennej.

Sporej wielkości 17-calowe koła mają wzór służący poprawie aerodynamiki, a całości efektu dopełnia lekko przeprojektowany tylny zderzak z dodatkowymi wylotami powietrza.

REKLAMA

REKLAMA

Kia Niro EV Kia Niro EV

Co napędza Kię Niro EV, tego jeszcze nie wiemy. Przynajmniej jeśli chodzi o moc jednostki elektrycznej. Wiadomo natomiast, że samochód dostępny będzie z dwiema różnymi bateriami.

Większa z nich ma pojemność 64 kWh, co ma pozwolić na pokonanie nawet 380 kilometrów na jednym ładowaniu - tyle co w pokazanym w Las Vegas prototypie. Druga, bazowa wersja napędu, ma akumulator o pojemności 39,2 kWh. Na zgromadzonej w nim energii elektrycznej Kia Niro EV pokona do 240 kilometrów.

REKLAMA

Kia Niro EV Kia Niro EV

Przypomnijmy, że prototypowa Niro EV miała silnik o mocy 201 koni mechanicznych i dysponował baterią o pojemności 64 kWh, która zapewniała zasięg 380 km. Jest zatem prawdopodobne, że mocniejsza odmiana będzie miała moc w okolicach 200 KM.

Więcej odnośnie nowej Kii Niro EV dowiemy się niebawem. Marka wiąże z samochodem duże nadzieje na zdobycie sporego kawałka rynku. W trzy dni w samej Korei zebrano ponoć 5 tys. zamówień. Natomiast model Niro PHEV (hybryda plug-in) znalazł już w tym roku niemal 24 tys. klientów.

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij