Kia Niro Plus, czyli marzenie taksówkarza

Kia prezentuje model Niro Plus. To pierwszy samochód z serii aut zaprojektowanych na potrzeby konkretnego zastosowania, w tym przypadku przewozu osób. Auto nie będzie dostępne w Europie, ale warto mu się przyjrzeć bliżej.

Kia Niro Plus fot. materiały prasowe
Kia Niro Plus

Kia Niro Plus to pierwszy model marki zaprojektowany na potrzeby specjalnych zastosowań. Kia ma w planach szeroką gamę tego typu specjalistycznych modeli i spodziewa się, że samochody takie jak Niro Plus będą ważnym elementem mobilności w przyszłości. Tak czy inaczej, na początek Niro Plus sprzedawana będzie w Korei, a później na innych rynkach, niemniej w Europie jej nie zobaczymy wcale. A szkoda, bo byłaby to miła odmiana dla tak dziś popularnej Skody Fabii Kombi, jeżdżącej powszechnie w sieciach firm zajmujących się przewozem osób.

REKLAMA

Kia Niro Plusfot. materiały prasowe
Kia Niro Plus

W Korei Kia Niro Plus będzie oferowana w wersji podstawowej i jako zeroemisyjna taksówka, a do tego celu zmodyfikowano pierwszą generację Niro EV tak, żeby dostosować ją do wymagań współczesnego transportu. Auto jest dłuższe o 10 mm i wyższe aż o 80 mm od znanej u nas Kii Niro poprzedniej generacji. Wszystko po to, by zwiększyć ilość miejsca w środku. Dlatego cieńsze są tu boczki drzwi oraz oparcia foteli. Oprócz tego zastosowano sporej wielkości wyświetlacz, który ma służyć jako kombajn zbierający dane ze wszystkich urządzeń stosowanych w taksówkach – nawigacji, taksometru i innych.

Dodajmy, że o ile Kia Niro Plus w wersji taksówkarskiej napędzana będzie wyłącznie silnikiem elektrycznym, tak dla pozostałych wariantów, przeznaczonych dla lokalnych biznesów, przewidziano napęd hybrydowy, hybrydowy plug-in oraz elektryczny.

Kia Niro Plusfot. materiały prasowe
Kia Niro Plus

Kia jest jedną z pierwszych marek, która oferuje takie modele zaprojektowane na potrzeby specjalnych zastosowań, a do 2030 roku planuje stać się liderem tego szybko rozwijającego się segmentu samochodów. W tym celu Kia opracowuje nawet nową platformę podwoziową, na której będą konstruowane modele różnych rozmiarów i na różne potrzeby. Pierwszy model zaprojektowany od podstaw na potrzeby specjalnych zastosowań Kia wprowadzi w 2025 roku. Będzie to model średniej wielkości i łatwo skalowalny.

REKLAMA