Kia Niro – premiera nowej generacji

Nowa Kia Niro ma swoją premierę podczas Seoul Mobility Show 2021. Znacznie bardziej wyrazisty design nadwozia, nowoczesne wnętrze i trzy rodzaje napędu to cechy rozpoznawcze.

Kia Niro 2022 fot. materiały prasowe
Kia Niro 2022

Kia zaprezentowała w Seulu nowe Niro. Jak wyjaśnia producent, za sprawą tego modelu „Kia chce udostępnić zrównoważoną mobilność jak najszerszej grupie odbiorców”. Dla klientów najlepiej, gdyby oznaczało to rozsądną cenę, ale nie ma co oczekiwać, że Niro będzie budżetowym samochodem.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Kia Niro – nadwozie i wnętrze

Kia Niro 2022fot. materiały prasowe
Kia Niro 2022

Nowa Kia Niro jest odważnie i nowocześnie narysowana, a w oczy rzucają się świetlne panele z przodu, wraz ze światłami do jazdy dziennej, które mają przypominać zapis EKG rytmu bicia serca. Owszem, jest to lekka nadinterpretacja, ale nie można zaprzeczyć, że te świetlne linie nadają dynamicznego charakteru. Tył samochodu, ze stylistycznie rozciągniętą linią boczną, zwraca z kolei uwagę lampami w kształcie bumerangu, zaś dynamiki dodaje sporej wielkości spoiler dachowy.

Kia Niro 2022fot. materiały prasowe
Kia Niro 2022

W czasie prezentacji oraz w komunikacie prasowym producent wiele uwagi poświęcił designowi nadwozia, jako że detale techniczne pozostają na tę chwilę tajemnicą. Zanim jednak przekażemy to, co wiemy na temat napędów, zajrzyjmy do kabiny. Tam jest ciekawie, wręcz futurystycznie, bowiem poczuć można klimat znany z elektrycznej Kii EV6. Właściwie to zarówno kierownica, jak i szeroko rozciągnięty panel wyświetlaczy czy środkowa konsola przeniesione zostały w całości z elektrycznego modelu marki. Różnica ogranicza się do innego ukształtowania powierzchni przed pasażerem czy projektu boczków drzwi.

Nowa Kia Niro – silniki i napęd

Kia Niro 2022fot. materiały prasowe
Kia Niro 2022

Przy budowie nowego Niro producent nie skorzystał z platformy E-GMP, na której oparta jest elektryczna rodzina Kia EV6, Hyundai Ioniq 5 czy Genesis GV60. Mimo to wiemy, że nowa Kia Niro, podobnie jak dotychczas, oferowana będzie w wersji hybrydowej, hybrydowej plug-in oraz w pełni elektrycznej.

Ciekawostką ma być tryb jazdy „Greenzone Drive Mode”, który w modelu z napędem hybrydowym typu plug-in automatycznie przełącza tryb na jazdę bezemisyjną. Podczas jazdy w tzw. zielonych strefach, w oparciu o wskazówki systemu nawigacji, samochód automatycznie zaczyna wykorzystywać do napędu energię elektryczną. Nowe Niro będzie rozpoznawać również ulubione miejsca kierowcy, na przykład okolice domu czy biuro w centrum miasta, zapamiętane w nawigacji jako tzw. zielona strefa.

Więcej informacji odnośnie parametrów napędu poznamy bliżej daty premiery. A wiemy tyle, że pierwsze egzemplarze trafią do Polski w trzecim kwartale 2022 roku.

zobacz galerię

REKLAMA