REKLAMA

Kia Sorento. Premiera czwartej generacji SUV-a

Kia Sorento zadebiutuje 3 marca w Genewie, ale my już teraz znamy więcej szczegółów dotyczących czwartej generacji tego SUV-a.

Kia Sorento 2020 Kia Sorento 2020

Kilka dni temu pisaliśmy o tym, że producent opublikował pierwsze zdjęcia wersji produkcyjnej i jak się okazuje, jest ona niemal identyczna z tym, co widzieliśmy na szkicach, pokazanych wcześniej. Teraz do informacji o wyglądzie nowej Sorento dodajemy to co wiemy na temat napędów.

Kia Sorento – nadwozie

Stylistycznie nowa generacja Kii Sorento jest nowym rozdaniem. Auto prezentuje się bardzo nowocześnie i atrakcyjnie, z mocnymi liniami i odważnymi przetłoczeniami. W nowym Sorento więcej jest kanciastych kształtów, nadających pojazdowi bardziej masywnego wyglądu.

Z przodu auta mamy do czynienia z ewolucją charakterystycznego dla samochodów Kia „tygrysiego nosa”, gdzie niski i rozciągnięty szeroko na boki grill przechodzi płynnie w klosze reflektorów, podkreślone diodowymi listwami świateł do jazdy dziennej.

Efektownie wyglądają też klosze tylnych lamp, z pionowymi pasami świateł LED oraz odważne przetłoczenia na tylnej klapie, pod szybą, a także z boku samochodu. Wisienką na tym stylistycznym torcie jest trójkątna tylna szyba za słupkiem C, nadająca sylwetce dynamicznego charakteru i lekkości.

Zobacz także: gorące premiery Genewy 2020 - zapowiedź

REKLAMA

Kia Sorento 2020 Kia Sorento 2020

Nowa Kia Sorento zbudowana została na nowej płycie podłogowej, opracowanej dla SUV-ów średniej wielkości. Dzięki nowoczesnej konstrukcji pojazd oferować ma więcej miejsca dla pasażerów i ich bagażu, niż dotychczasowy model.

Długość nowego Sorento wzrosła o 10 mm w porównaniu z długością modelu poprzedniej generacji. Rozstaw osi zwiększył się o 35 mm i wynosi teraz 2815 mm. Dzięki temu zarówno w kabinie, jak i w bagażniku Sorento jest więcej miejsca niż w wielu konkurencyjnych SUV-ach.

Pamiętamy jeszcze Sorento pierwszej generacji, które debiutowało w 2002 roku i miało nadwozie zbudowane na ramie. Wtedy chodziło o solidność konstrukcji, ale i odporność na trudy jazdy w terenie.

Przejście na nadwozie o konstrukcji samonośnej nastąpiło już podczas przygotowywania Sorento drugiej generacji, które na rynku pojawiło się w 2009 roku. Oznaczało ono zdecydowaną zmianę zarówno charakteru auta, jak i jego zachowania na drodze. Najnowsza platforma podłogowa, opracowana z myślą o Sorento czwartej generacji, stanowi równie duży skok techniczny.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

REKLAMA

Kia Sorento 2020 Kia Sorento 2020

Kia Sorento - napęd hybrydowy

W Korei, Europie i Ameryce Północnej nowe Sorento będzie dostępne z hybrydowym układem napędowym, w którym wykorzystano jednocześnie mocny i oszczędny silnik z rodziny „Smartstream”.

Hybrydowy układ napędowy będzie oferowany po raz pierwszy w historii tego modelu. Składa się on z 1,6-litrowej jednostki napędowej T-GDi (turbodoładowanej z bezpośrednim wtryskiem benzyny), silnika elektrycznego o mocy 44,2 kW i litowo-jonowego akumulatora o pojemności 1,49 kWh. Akumulator znajduje się pod podłogą i nie ogranicza ani przestrzeni w kabinie, ani pojemności bagażnika.

Maksymalna moc systemowa hybrydowego układu napędowego wynosi 230 KM, a maksymalny moment obrotowy – 350 Nm, co zapewnia świetne osiągi przy bardzo niskim zapotrzebowaniu na paliwo.

W przyszłości gama układów napędowych Sorento czwartej generacji zostanie wzbogacona o nowe silniki benzynowe i nową, mocną odmianę hybrydową typu plug-in.

Zobacz także: elektryczny ID.3 to początek wysypu premier VW

REKLAMA

Kia Sorento 2020 Kia Sorento 2020

Kia Sorento - napędy spalinowe

W chwili rynkowego debiutu nowego Sorento nabywcy w Korei i w Europie będą mieli do wyboru wersję napędzaną nowym czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,2 litra, który należy do rodziny „Smartstream”.

Ta jednostka napędowa dysponuje maksymalną mocą 202 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 440 Nm i seryjnie współpracuje z nową 8-stopniową przekładnią o dwóch sprzęgłach.

W Korei i w Ameryce Północnej Kia będzie oferowała nowe Sorento także z mocnym 2,5-litrowym silnikiem T-GDi z rodziny „Smartstream”, który osiąga maksymalną moc 281 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 421 Nm.

Zobacz także: nowa, superszybka ładowarka do aut elektrycznych

REKLAMA

Kia Sorento 2020 Kia Sorento 2020

Kia Sorento – systemy bezpieczeństwa i komfortu

W Sorento czwartej generacji, oprócz nowej platformy podłogowej i nowych układów napędowych, debiutuje szereg zaawansowanych systemów zwiększających bezpieczeństwo i komfort obsługi. Nowego flagowego SUV-a Kia wyposażyła w układ hamulcowy, który zapobiega kolejnym kolizjom.

Jeśli na skutek pierwszego zderzenia zadziałają poduszki powietrzne, Sorento automatycznie uruchomi hamulce, aby chronić pasażerów przed kolejnymi niekontrolowanymi kolizjami czołowymi lub bocznymi. W zależności od rynku, nowe Sorento będzie dostępne z ośmioma poduszkami powietrznymi, w tym z nowymi bocznymi między przednimi fotelami oraz chroniącymi kolana zarówno kierowcy, jak i pasażera.

Na wybranych rynkach Sorento czwartej generacji będzie również dostępne z nowym systemem Surround View Monitor, którego obraz będzie można przenieść na ekran smartfona. Dzięki temu, że obraz z kamer będzie widoczny nie tylko na wyświetlaczu systemu multimedialnego w kabinie samochodu, parkowanie dużym SUV-em ma być łatwiejsze.

Nowa Kia Sorento zadebiutuje 3 marca 2020 roku podczas salonu samochodowego w Genewie.

 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA