Kia Sorento Plug-in Hybrid – napęd
Kia Sorento Plug-in Hybrid jest wyposażona w mocny 1,6-litrowy silnik T-GDI (turbodoładowany, z bezpośrednim wtryskiem benzyny), który osiąga maksymalną moc 180 KM i generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 265 Nm. W połączeniu z silnikiem elektrycznym o mocy 67 kW (91 KM), który wytwarza moment obrotowy wynoszący 304 Nm, Sorento z hybrydowym układem napędowym typu plug-in dysponuje mocą systemową 265 KM i łącznym momentem obrotowym o wartości 350 Nm, co czyni go najmocniejszym Sorento, które kiedykolwiek było oferowane w Europie.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Spalinowa jednostka napędowa i silnik elektryczny są połączone z akumulatorem litowo-jonowo-polimerowym o pojemności energetycznej 13,8 kWh, dzięki czemu Sorento Plug-in Hybrid dysponuje dużym zasięgiem w trybie elektrycznym. Na dłuższych trasach układ napędowy łączy moc silnika elektrycznego i spalinowego. W zależności od warunków na drodze napęd jest przenoszony na przednie lub na cztery koła za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni automatycznej, która zapewnia szybką i płynną zmianę przełożeń.
Kia Sorento Plug-in Hybrid na jednym pełnym ładowaniu akumulatora, którego pojemność energetyczna wynosi 13,8 kWh, zapewnia zasięg w trybie elektrycznym do 57 kilometrów w cyklu mieszanym (wg WLTP). W ruchu miejskim natomiast, na energii elektrycznej Sorento Plug-in Hybrid jest w stanie przejechać do 70 kilometrów, przy w pełni naładowanym akumulatorze.
Nabywcy Kia Sorento w wersji PHEV mogą przy tym korzystać z nowej usługi KiaCharge, która zapewnia dostęp do ogólnoeuropejskiej publicznej sieci stacji ładowania, która już teraz obejmuje około 160 tys. punktów ładowania. Ze wszystkich można korzystać za pośrednictwem jednej karty i jednej aplikacji.
Elementy układu napędowego w Kia Sorento Plug-in Hybrid zostały tak rozmieszczone, aby zapewnić dużą pojemność i pełną funkcjonalność bagażnika oraz przestronną kabinę z miejscem dla maksymalnie siedmiu osób. Silnik elektryczny mieści się między spalinową jednostką napędową a skrzynią biegów, co umożliwia ich bezproblemowe zmieszczenie w komorze silnika. Akumulator znajduje się pod fotelami kierowcy i pasażera z przodu. W Sorento Plug-in Hybrid z napędem na cztery koła część akumulatora jest umieszczona również w tunelu nad wałem napędowym.
Zbiornik paliwa umieszczony pod drugim rzędem siedzeń ma, niezmienioną w stosunku do pozostałych wersji, pojemność 67 l. W praktyce oznacza to duży zasięg bez konieczności częstych wizyt na stacji benzynowej. Pokładowa ładowarka o mocy 3,3 kW znajduje się pod podłogą bagażnika.
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Komentarze
~kubacki, 2020-12-29 14:28:14
~kurass, 2020-12-28 15:32:12
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?