REKLAMA

Kia Sorento z napędem plug-in hybrid – znamy cenę

Kia Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in weszła do produkcji. Znamy już cenę, a także dane dotyczące zasięgu w trybie elektrycznym.

Kia Sorento Plug-in Hybrid fot. materiały prasowe
Kia Sorento Plug-in Hybrid

Kia Sorento Plug-in Hybrid – napęd

Kia Sorento Plug-in Hybrid jest wyposażona w mocny 1,6-litrowy silnik T-GDI (turbodoładowany, z bezpośrednim wtryskiem benzyny), który osiąga maksymalną moc 180 KM i generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 265 Nm. W połączeniu z silnikiem elektrycznym o mocy 67 kW (91 KM), który wytwarza moment obrotowy wynoszący 304 Nm, Sorento z hybrydowym układem napędowym typu plug-in dysponuje mocą systemową 265 KM i łącznym momentem obrotowym o wartości 350 Nm, co czyni go najmocniejszym Sorento, które kiedykolwiek było oferowane w Europie.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Spalinowa jednostka napędowa i silnik elektryczny są połączone z akumulatorem litowo-jonowo-polimerowym o pojemności energetycznej 13,8 kWh, dzięki czemu Sorento Plug-in Hybrid dysponuje dużym zasięgiem w trybie elektrycznym. Na dłuższych trasach układ napędowy łączy moc silnika elektrycznego i spalinowego. W zależności od warunków na drodze napęd jest przenoszony na przednie lub na cztery koła za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni automatycznej, która zapewnia szybką i płynną zmianę przełożeń.

Kia Sorento Plug-in Hybrid na jednym pełnym ładowaniu akumulatora, którego pojemność energetyczna wynosi 13,8 kWh, zapewnia zasięg w trybie elektrycznym do 57 kilometrów w cyklu mieszanym (wg WLTP). W ruchu miejskim natomiast, na energii elektrycznej Sorento Plug-in Hybrid jest w stanie przejechać do 70 kilometrów, przy w pełni naładowanym akumulatorze.

Nabywcy Kia Sorento w wersji PHEV mogą przy tym korzystać z nowej usługi KiaCharge, która zapewnia dostęp do ogólnoeuropejskiej publicznej sieci stacji ładowania, która już teraz obejmuje około 160 tys. punktów ładowania. Ze wszystkich można korzystać za pośrednictwem jednej karty i jednej aplikacji.

Elementy układu napędowego w Kia Sorento Plug-in Hybrid zostały tak rozmieszczone, aby zapewnić dużą pojemność i pełną funkcjonalność bagażnika oraz przestronną kabinę z miejscem dla maksymalnie siedmiu osób. Silnik elektryczny mieści się między spalinową jednostką napędową a skrzynią biegów, co umożliwia ich bezproblemowe zmieszczenie w komorze silnika. Akumulator znajduje się pod fotelami kierowcy i pasażera z przodu. W Sorento Plug-in Hybrid z napędem na cztery koła część akumulatora jest umieszczona również w tunelu nad wałem napędowym.

Zbiornik paliwa umieszczony pod drugim rzędem siedzeń ma, niezmienioną w stosunku do pozostałych wersji, pojemność 67 l. W praktyce oznacza to duży zasięg bez konieczności częstych wizyt na stacji benzynowej. Pokładowa ładowarka o mocy 3,3 kW znajduje się pod podłogą bagażnika.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

REKLAMA

Kia Sorento Plug-in Hybrid – dostępność i ceny

Produkcja nowej Kia Sorento Plug-in Hybrid rozpoczęła się kilka dni temu w fabryce Kia Hwasung w Korei. Pierwsze samochody trafią do klientów w Europie na początku 2021 roku. Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in, podobnie jak wszystkie modele marki Kia, jest objęte 7-letnią gwarancją producenta do przebiegu 150 000 kilometrów. Gwarancja obejmuje również silnik elektryczny oraz akumulator.

Wraz z debiutem nowego modelu Sorento w wersji hybrydowej typu plug-in, w cenniku flagowego SUV-a marki Kia wprowadzono szereg zamian, które dotyczą samochodów z roku produkcji 2021. Oprócz Sorento Plug-in Hybrid AWD, które wyceniono na 195 900 zł, czyli o 27 000 zł więcej niż za porównywalną odmianę hybrydową (Sorento HEV), w ofercie debiutuje nowa topowa wersja wyposażenia – Prestige Line.

W modelach na rok produkcji 2021 znacznie wzbogacono wyposażenie seryjne wersji L, które teraz obejmuje m.in.:

  • 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów z oponami 235/55 (dotyczy Sorento w wersji HEV),
  • system monitorowania martwego pola z funkcją automatycznej korekty toru jazdy,
  • system monitorowania ruchu pojazdów podczas cofania z funkcją automatycznego zatrzymania,
  • blokadę otwarcia tylnych drzwi w sytuacji, gdy system monitorowania martwego pola wykryje ryzyko kolizji z pojazdem nadjeżdżającym z tyłu.

W związku z bogatszym wyposażeniem seryjnym cena Sorento w wersji L z silnikiem wysokoprężnym wzrosła o 2 000 zł, a wersji hybrydowej o 4 000 zł w porównaniu z cenami samochodów wyprodukowanych w 2020 roku.

O 2 000 zł wzrosła również cena podstawowego hybrydowego Sorento (wersja wyposażenia M) i wynosi teraz 159 900 zł. Nie zmieniła się cena Sorento napędzanego silnikiem Diesla, które wciąż kosztuje 189 900 zł.

zobacz galerię

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA