[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Kia Stinger GTS. Dla miłośników driftu

Kia prezentuje model Stinger GTS, który jest limitowaną edycją, wyposażoną w zmienioną charakterystykę napędu, pozwalającą na długie, głębokie drifty.

Kia Stinger GTS Kia Stinger GTS

Kia Stinger to model, który koreańskiemu producentowi udał się wyjątkowo dobrze. Auto wygląda świetnie, bardzo rasowo, a i do jego napędu użyto mocnych silników. W wersji GT samochód napędza silnik V6 o mocy 366 KM i momencie obrotowym 510 Nm. Na sprint do „setki” potrzebuje przy tym mniej niż pięć sekund.

Kia Stinger GTS - nadwozie

Teraz jednak do gry wchodzi wyjątkowa edycja, niestety ściśle limitowana, bo tylko do 800 egzemplarzy. Nazywa się Stinger GTS i ma do siebie przekonać miłośników jazdy bokiem.

Z zewnątrz Stinger GTS wyróżnia się pomarańczowym kolorem nadwozia zarezerwowanym wyłącznie dla tej wersji oraz licznymi elementami wykonanymi z włókna węglowego, między innymi osłoną chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa i obudowami lusterek.

Na pokrywie bagażnika znajdują się logo GTS i centralnie umieszczony napis Stinger. Kierownica i centralny podłokietnik są pokryte Alcantarą, podsufitkę wykonano z zamszu.

Zobacz także: policyjna Kia Stinger GT

REKLAMA

REKLAMA

Kia Stinger GTS Kia Stinger GTS

Kia Stinger GTS - napęd

Najważniejszą zmianą jest tu jednak modyfikacja napędu czterech kół D-AWD, standardowo wyposażonego w blokadę tylnego mechanizmu różnicowego. Napęd Kii Stinger GTS pracuje w kilku trybach.

I tak, w trybie Comfort 60 proc. momentu obrotowego przekazywane jest na do koła tylnej osi. Tryb Sport przenosi na tylne koła do 80 proc. sił napędowych. Najlepsza zabawa zaczyna się jednak w trybie o wiele mówiącej nazwie Drift. Tutaj nawet 100 proc. momentu obrotowego trafia na tylną oś i co więcej, komputer odcina automatycznej skrzyni begów możliwość zmiany biegu na wyższy, dając szansę na efektowne uślizgi tyłu.

Produkcja 800 egzemplarzy Stingera w limitowanej serii GTS ruszy wiosną. Wszystkie egzemplarze trafią niestety prawdopodobnie tylko na rynek amerykański.

Zobacz także: Hyundai Venue - premiera nowego SUV-a

REKLAMA

Kia Stinger GTS Kia Stinger GTS

Kia Stinger – przepis na sukces

Od czasu wprowadzenia Stingera do sprzedaży Kia tylko w Polsce zebrała na ten model ponad 1000 zamówień. Połowa sprzedaży sportowego fastbacka przypada na wersję 245-konną wyposażoną w silnik 2,0 T-GDI i napęd na tylne koła.

Odmiana Stingera z najmocniejszą, 366-konną wersją GT, wyposażoną w silnik 3,3 l V6 twin-turbo i w napęd na cztery koła, stanowi w Polsce 47 proc. sprzedaży, natomiast 3 proc. klientów zdecydowało się na zakup samochodu napędzanego silnikiem wysokoprężnym 2,2 CRDi o mocy 200 KM.

Do najczęściej wybieranych kolorów nadwozia należą czerwony (30 proc.), biały perłowy (22 proc.), ciemny szary (14 proc.), niebieski (13 proc.) i czarny (7 proc.).

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 182 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij