[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.2

Kia XCeed. Zdjęcia i dane techniczne

Kia XCeed to nowy kompaktowy crossover, który został właśnie oficjalnie zaprezentowany. Wiemy już o nim niemal wszystko.

Kia XCeed Kia XCeed
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 96 990 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Nowa Kia XCeed została oficjalnie zaprezentowana dosłownie przed chwilą, na specjalnym pokazie we Frankfurcie. Producent już nieco wcześniej uchylił rąbka tajemnicy, w postaci zdjęcia profilu samochodu, natomiast w mediach społecznościowych szybko zaczęły krążyć fotografie przodu i tyłu auta. Do samego końca jednak producentowi udało się utrzymać w tajemnicy najważniejsze dane techniczne.

Kia XCeed - nadwozie

Według producenta, Kia XCeed jest CUV-em. Nie SUV-em, od Sport Utility Vehicle, ale CUV-em właśnie. To akronim od słów Crossover Utility Vehicle. Taki pomost między zwykłym kompaktem, a SUV-em. W dzisiejszych realiach oba te pojęcia używane są jednak zamiennie, w stosunku do niedużych SUV-ów, zatem zostawmy te niuanse na boku.

Dodajmy tylko, że przy okazji prezentacji XCeeda często słychać było porównania do Ceeda i Sportage'a, co sugerować ma, że XCeed jest idealnym kompromisem i pomostem między tymi dwoma rodzajami nadwozia i łączy w jedno wszystkie najlepsze cechy hatchbacków i SUV-ów właśnie.

Wygląd samochodu jest bardzo obiecujący. Choć auto bazuje na modelu Ceed, to stylistycznie jest od niego dość mocno odległe. Nie mamy tu zatem do czynienia z uterenowieniem cywilnego Ceeda, jak choćby w przypadku Forda Focusa Active, a z zupełnie nowym projektem.

Kia XCeed tylko na tym zyskuje, bo profil samochodu jest zwarty i dynamiczny, a nieco zwiększony prześwit i dodanie obowiązkowych plastikowych nakładek na progi i nadkola dodaje crossoverowi off-roadowego charakteru. Choć oczywiście nie jest to samochód, którym można by pokonywać teren trudniejszy, niż dziurawa szutrowa droga.

Zobacz także: Audi SQ8 - potężna moc diesla

REKLAMA

REKLAMA

Kia XCeed Kia XCeed

Jak można się było domyślać, Kia XCeed nie będzie dostępna w wersji z napędem na cztery koła, ale do silników i napędu przejdziemy za chwilę. Dodajmy jeszcze w tym miejscu, że prześwit auta wynosi 174 mm przy kołach 16-calowych i 184 mm przy kołach o średnicy 18 cali.

Nadwozie Kii XCeed ma długość 4395 mm, czyli jest o 85 mm dłuższe niż nadwozie pięciodrzwiowego Ceeda i o 90 mm krótsze niż nadwozie Sportage’a. Wysokość auta wynosi 1495 mm, co z kolei oznacza, że XCeed jest o 48 mm wyższy od Ceeda i o 140 mm niższy od Sportage. Dzięki temu XCeed ma niżej położy środek ciężkości niż Sportage i wyższą pozycję za kierownicą niż w Ceedzie.

O ile rozstaw osi – wynoszący 2650 mm – jest taki sam, jak w przypadku innych modeli z rodziny Ceeda, o tyle przedni i tylny zwis w XCeed zostały nieznacznie przedłużone w porównaniu do zwisów pięciodrzwiowego hatchbacka – o 25 mm z przodu (do 905 mm) i o 60 mm z tyłu (do 840 mm).

Zobacz także: Mustang Shelby GT500 - najmocniejszy w historii

REKLAMA

Kia XCeed Kia XCeed

Kia XCeed - wnętrze

Kabina Kii XCeed do złudzenia przypomina te z pozostałych modeli rodziny Ceeda. Mocno wyprofilowana konsola środkowa jest delikatnie zwrócona w stronę kierowcy, a niżej usytuowany fotel niż w typowych, wyższych SUV-ach, razem z większym prześwitem niż w klasycznych hatchbackach, sprawiają że XCeed ma być idealną alternatywą dla obu rodzajów aut.

Umieszczony w górnej części deski rozdzielczej dotykowy, panoramiczny ekran systemu multimedialnego ma przekątną 10,25 cala. Pod nim znajdują się zestaw dotykowych przycisków, pokręteł i przełączników do sterowania poziomem głośności, ogrzewaniem i wentylacją.

W modelu XCeed przewidziano pakiet wykończenia wnętrza lakierowany w żółtym kolorze, zarezerwowanym dla tego właśnie modelu. Z czarną tapicerką kontrastują szwy w kolorze żółtym, które znajdują się nie tylko na fotelach, ale również na tapicerce drzwi.

Za sprawą dłuższego tylnego zwisu bagażnik XCeeda jest dłuższy niż w Ceedzie i ma pojemność 426 litrów - o 31 litrów większą niż bagażnik Ceeda i nieco mniejszą niż w Sportage. Po złożeniu oparcia tylnej kanapy pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 1378 litrów. Funkcjonalność XCeeda zwiększa podział siedzeń z tyłu w proporcji 40:20:40 oraz elektrycznie podnoszona i zamykana pokrywa bagażnika Smart Power Tailgate oraz ruchoma podłoga bagażnika.

Zobacz także: grad niszczy samochody - jak uzyskać odszkodowanie?

REKLAMA

REKLAMA

Kia XCeed Kia XCeed

Kia XCeed – wyposażenie

XCeed jest jednym z pierwszych samochodów marki Kia dostępnych w Europie, który oferować będzie system UVO Connect. Dostęp do jego funkcji daje opcjonalny panoramiczny ekran dotykowy o przekątnej 10,25 cala, umieszczony wysoko na środku deski rozdzielczej oraz smartfon.

UVO Connect obejmuje nowy system Kia Live, który do działania oraz do pobierania aktualizacji i danych na żywo wykorzystuje własną kartę eSIM. System zapewnia w czasie rzeczywistym dostęp do informacji o sytuacji na drodze, prognozie pogody, interesujących miejscach (POI), itp. Integralnym elementem systemu UVO Connect jest aplikacja UVO kompatybilna ze smartfonami działającymi w systemach Android i iOS.

Kia XCeed, jako pierwszy model z rodziny Ceeda, będzie również dostępna z 12,3-calowym wirtualnym kokpitem, który tu nazywa się Supervision. Cyfrowy wyświetlacz o rozdzielczości 1920x720 pikseli jest opcjonalny. W podstawowym wyposażeniu znajdują się klasyczne zegary z 4,2-calowym kolorowym ekranem TFT LCD.

Nowością w Kii XCeed są też hydrauliczne odbojniki, standardowo montowane w zawieszeniu przedniej osi. Gumowy odbojnik wewnątrz amortyzatorów unosi się w płynie, co zapewnia lepszy komfort jazdy po drogach o nierównej nawierzchni.

Zobacz także: autocasco na godziny - przełom w ubezpieczeniach

REKLAMA

Kia XCeed Kia XCeed

Kia XCeed – silniki i napęd

Na koniec kilka słów o dostępnych jednostkach napędowych. Początkowo pod maskę trafią silniki turbodoładowane, a w 2020 roku dołączy do nich hybryda plug-in oraz 48-woltowa miękka hybryda.

W ofercie są zatem trzy turbodoładowane silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem (T-GDI). Trzycylindrowa jednostka o pojemności 1,0 litra ma moc 120 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 172 Nm.

Czterocylindrowy silnik T-GDI o pojemności 1,4 litra dysponuje maksymalną mocą o wartości 140 KM i maksymalnym momentem obrotowym 242 Nm. Dostępny jest jeszcze silnik T-GDI o pojemności 1,6 litra, mocy 204 KM i 265 Nm momentu obrotowego, znany z najmocniejszej wersji Ceeda i ProCeeda – GT.

Kia XCeed jest również oferowana z 1,6-litrowym silnikiem Diesla Smartstream o mocy 136 KM – najoszczędniejszym i najczystszym silnikiem wysokoprężnym w historii marki.

Z wyjątkiem 1,0-litrowego silnika T-GDI, wszystkie pozostałe mogą współpracować, do wyboru, z 6-biegową przekładnią mechaniczną lub 7-biegową, automatyczną z dwoma sprzęgłami. Silnik o pojemności 1,0 litra współpracuje z mechaniczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach.

Zobacz także: Ferrari SF90 Stradale - hybrydowe hiperauto

REKLAMA

REKLAMA

Kia XCeed Kia XCeed

Kia XCeed – produkcja i sprzedaż

Produkcja XCeeda rozpocznie się w sierpniu w zakładzie Kia w Żylinie na Słowacji. Samochód będzie produkowany na tej samej linii, na której już powstają Ceed w wersji hatchback i kombi oraz shooting brake ProCeed.

Sprzedaż Kia XCeed rozpocznie się tuż po wakacjach. Nowy miejski CUV, jak każdy inny model marki Kia, standardowo będzie objęty 7-letnią gwarancją lub do przebiegu 150 000 km.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Zobacz także:

Komentarze

 (4)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij