[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
1.0

Kia e-Niro – Paris Motor Show 2018

Na salonie samochodowym w Paryżu możemy obejrzeć premierę elektrycznej Kii e-Niro, której zasięg wynosi nawet 615 km.

Kia e-Niro - Paryż 2018 Kia e-Niro - Paryż 2018, fot. Michał Szymaczek

Nowa Kia e-Niro trafi do sprzedaży w Polsce w pierwszym kwartale 2019 roku. Teraz wiemy już, że auto zaoferuje zasięg do 485 kilometrów na jednym ładowaniu baterii, a podczas jazdy miejskiej nawet 615 kilometrów.

Europejska homologacja według normy WLTP potwierdziła, że zasięg Kii e-Niro – zasilanej przez akumulator litowo-jonowy o pojemności 64 kWh – wynosi w cyklu mieszanym 485 km. Co więcej, według tej samej normy, e-Niro w cyklu miejskim przejedzie nawet do 615 km, czyli więcej niż wiele samochodów z silnikiem benzynowym pod maską.

Po podłączeniu e-Niro do szybkiej ładowarki o mocy 100 kW potrzeba tylko 54 minut, aby akumulator o pojemności 64 kWh naładować w 80 procentach.

REKLAMA

Kia e-Niro - Paryż 2018 Kia e-Niro - Paryż 2018, fot. Michał Szymaczek

Kia e-Niro będzie też dostępna ze standardowym akumulatorem, o pojemności wynoszącej 39,2 kWh. I ten model również został poddany homologacji. Zasięg wersji z mniejszym akumulatorem, po naładowaniu go do pełna, wyniesie do 312 km w cyklu mieszanym, również według normy WLTP.

Co jeszcze wiemy o modelu e-Niro? Wariant wyposażony w akumulator o pojemności 64 kWh jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM, który generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 395 Nm. Dzięki temu e-Niro potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,8 sekundy.

REKLAMA

Kia e-Niro - Paryż 2018 Kia e-Niro - Paryż 2018, fot. Michał Szymaczek

Standardowy akumulator o pojemności 39,2 kWh współpracuje natomiast z silnikiem elektrycznym o mocy 136 KM, który osiąga maksymalny moment obrotowy o identycznej wartości jak większa jednostka napędowa i zapewnia e-Niro przyspieszenie ze startu zatrzymanego do 100 km/h w ciągu 9,8 sekundy.

Podobnie jak w wypadku Niro w wersji hybrydowej oraz Niro w wersji hybrydowej typu Plug-in, e-Niro ma napęd na przednie koła.

Producent wyposażył e-Niro w szereg technologii zwiększających wydajność akumulatora i poprawiających zasięg samochodu, w tym odzyskiwanie energii hamowania, podpowiedzi nawigacji zależne od ukształtowania terenu na trasie przejazdu i podpowiedzi dotyczące stylu jazdy, uwzględniające sytuację na trasie.

REKLAMA

Kia e-Niro - Paryż 2018 Kia e-Niro - Paryż 2018, fot. Michał Szymaczek

Kia e-Niro standardowo będzie objęta 7-letnią gwarancją (do przebiegu 150 tys. kilometrów), która obejmuje również akumulator i silnik elektryczny.

Pierwszy w pełni elektryczny crossover marki Kia w europejskiej specyfikacji ma swój debiut podczas rozpoczynającego się właśnie salonu samochodowego w Paryżu. Tymczasem zapraszamy do śledzenia relacji w serwisie specjalnym poświęconym Paris Motor Show 2018

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij