Nawet 60 proc. europejskich kierowców widzi przyszłość dla silników spalinowych. Do takiego wniosku skłaniają wyniki projektu badawczego, opublikowane przez Mazdę.
MS2018-02-15
Mazda
Mazda 3 1.5 D
Badanie Mazda Driver Project – przeprowadzone wspólnie z agencją Ipsos MORI – polegało na przeprowadzeniu ankiety wśród grupy respondentów, liczących 11 008 osób, z obszaru najważniejszych rynków europejskich.
Jak pokazują jego wyniki, średnio 58 proc. badanych zgadza się z twierdzeniem, że "silniki benzynowe i dieslowskie mają przed sobą jeszcze wielki potencjał innowacji i udoskonaleń". W Polsce odsetek ten był najwyższy, sięgający 65 proc., a w Niemczech, Hiszpanii i Szwecji przekroczył on 60 proc.
REKLAMA
REKLAMA
Główne wyniki badania wykazują, że wielu z nas nie podziela poglądu, głoszonego przez liczne organizacje i samych producentów, mówiącego że w samochodach przyszłości silnik benzynowy nie odegra już żadnej roli.
Kolejnym dowodem takiego stanowiska jest przyznanie przez 31 proc. kierowców, że "mają oni nadzieję, iż nawet w okresie coraz szerszego rozpowszechniania się pojazdów elektrycznych, nadal istnieć będą samochody napędzane silnikami Diesla". Odsetek tak odpowiadających wyniósł w Polsce aż 58 proc.
Jednocześnie średnio 33 proc. kierowców stwierdziło, że gdyby koszty eksploatacyjne pojazdów o różnych rodzajach napędu były jednakowe, "to woleliby oni samochód z silnikiem benzynowym lub dieslowskim, a nie elektryczny". We Włoszech odsetek respondentów udzielających takiej odpowiedzi sięgnął aż 54 proc.
Pomimo coraz większych postępów w rozwijaniu pojazdów autonomicznych, tylko 33 proc. kierowców "cieszy się z nadejścia epoki samochodów prowadzących się samodzielnie". Co więcej, we Francji i Holandii odsetek ten nie przekracza 25 proc.
- Wyniki tego badania są fascynujące. Podstawą naszej długofalowej kampanii Drive Together jest promowanie czystej i bezpośredniej przyjemności prowadzenia samochodu. Jednocześnie, z naszego badania wynika, że zdaniem europejskich kierowców silnik spalinowy ma przed sobą długą i obiecującą przyszłość. Podzielamy to zdanie i podejmujemy wielkie starania, by pójść tą drogą i dostarczyć kierowcom w wielu krajach jeszcze wspanialszych doświadczeń - powiedział Jeff Guyton, Prezydent i CEO Mazda Motor Europe.
A co wy sądzicie o przyszłości silników spalinowych i nadejściu ery pojazdów autonomicznych?
Formentor - pierwszy stworzony od podstaw model Cupry to uniwersalny sportowiec. Jest ostry w reakcjach, ale łatwy w prowadzeniu, raczej niszowy, chociaż zapewnia dobry kompromis między sportem i komfortem, a do tego okazuje się bardzo szybki. Oto Cupra Formentor w wersji VZ z 310-konnym silnikiem.
Wyścig, a w zasadzie samochodowa wspinaczka, na szczyt Pikes Peak w Stanach Zjednoczonych od lat uważany jest za jedno z najbardziej szalonych wydarzeń w motoryzacji. Jak bardzo szalonych? Wybraliśmy 8 najciekawszych przejazdów – sami zobaczcie.
W Polsce wiele osób uważa, że lepiej kupić samochód używany za granicą niż w naszym kraju, bo są one w dużo lepszym stanie technicznym niż te eksploatowane u nas. Tymczasem analitycy motoryzacyjni uważają, że większość sprowadzanych aut ma wypadkową przeszłość i cofnięty licznik. Podpowiadamy jak zweryfikować przebieg samochodu zakupionego w polskim salonie oraz sprowadzonego z zagranicy.
Senność, która ogarnia kierowcę podczas jazdy jest śmiertelnie niebezpieczna. Wpływa na osłabienie sprawności psychofizycznej kierowcy i w efekcie zwiększa ryzyko wypadku.
Quattroporte – nazwa tego modelu Maserati wypowiadana na głos wybrzmiewa prawie tak dobrze jak dźwięk silnika V8, który go napędza. To nie byle jaka wersja tej limuzyny – to Trofeo, czyli najmocniejsze i najszybsze Quattroporte w historii Maserati.
Z danych Centralnej Ewidencji Pojazdów wynika, że do końca 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było w sumie nieco ponad 20 tys. aut elektrycznych i hybryd plug-in.
Skoda Kushaq to kolejny SUV w ofercie czeskiej marki. Od razu jednak musimy wspomnieć o tym, że nie będzie dostępna w Europie, bowiem głównym rynkiem będą dla niej Indie.
Mazda MX-30 i Peugeot e-2008 to pod wieloma względami podobne, ale jednak bardzo różne elektryczne SUV-y. Za MX-30 stoi wyrazista i odważna filozofia, z kolei e-2008 ma być modnym, ale praktycznym autem na co dzień. Postanowiliśmy je porównać i wydobyć najważniejsze zalety i wady.
REKLAMA
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze