Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.1

Koenigsegg Agera RS - 447 km/h to dopiero początek

Niedawno pisaliśmy o pobiciu przez Koenigsegga Agerę RS rekordu prędkości. Teraz producent przyznaje, że możliwe jest przekroczenie bariery 300 mil na godzinę. Jest jedno "ale".

Koenigsegg Agera RS Koenigsegg Agera RS

W listopadzie zeszłego roku pisaliśmy o tym, że Koenigsegg znów zagrał na nosie Bugatti, odbierając mu kolejny w tamtym czasie rekord. Tym razem chodziło o prędkość maksymalną.

Średnia prędkość z dwóch przejazdów wyniosła wówczas aż 447 km/h. W jedną stronę - pod wiatr i nieco pod górę - było to 436 km/h, które już wystarczyłoby do pobicia obecnego rekordu. W drugą Koenigsegg Agera RS pojechał aż 458 km/h. Dotychczasowym rekordem, siedmio już letnim, było 431 km/h osiągnięte przez Bugatti Veyrona Super Sport w 2010 roku.

Użyty do testu Koenigsegg Agera RS został wyposażony w pakiet One:1, co przekłada się na 1360 KM z 5-litrowego silnika V8 oraz moment obrotowy sięgający 1371 Nm. Dla porównania, w tej kategorii Bugatti Chiron jest lepszy o 319 KM i 231 Nm.

Koenigsegg Agera RS Koenigsegg Agera RS

To najprawdopodobniej nie koniec bicia rekordów prędkości. Niedawno pisaliśmy o kolejnym graczu, jakim jest nowy Hennessey Venom F5. Ma on przekroczyć barierę 301 mil na godzinę, a więc 484 km/h. O ile znajdą odpowiednie do tego opony.

A propos opon. Michelin przyznał, a Koenigsegg potwierdził, że Agera RS może przekroczyć barierę 300 mil na godzinę, czyli 482 km/h i opony nie są tu bezpośrednim problemem, bo taką prędkość wytrzymają. Badania wykonane na ogumieniu po pobiciu rekordu prędkości pokazały ponoć, że było ono dalekie od swoich limitów.

Problemem jest jednak to, jak szybko samochód osiągnie maksymalną prędkość. Okazuje się bowiem, że o ile osiągniecie 270 mil na godzinę zajmuje stosunkowo niewiele czasu, to od 270 do 300 mil na godzinę Agera RS przyspieszałaby przez około pięć minut. A to już zbyt ryzykowne i grozi przegrzaniem opon, co przy tej prędkości skończyłoby się tragicznie.

Koenigsegg Agera RS Koenigsegg Agera RS

Inna kwestia, którą poruszono, to właśnie względy bezpieczeństwa. Prędkości bliskie i przekraczające 400 km/h to już wystarczające ryzyko, bo podczas testu pojawić się może zbyt wiele nieoczekiwanych czynników, jak zwierzęta, nierówności drogi, podmuchy wiatru czy śmieci nawiewane na drogę.

Jak podsumował Christian von Koenigsegg, "jest to do zrobienia (przekroczenie bariery 300 mph), ale nie będziemy się tym zajmować, bo to bardzo niebezpieczne, podróżować tak szybko".

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij