To już oficjalne informacje. Koenigsegg znów zagrał na nosie Bugatti, odbierając mu kolejny w ostatnich tygodniach rekord. Tym razem chodzi o prędkość maksymalną.
MS2017-11-06
Koenigsegg Agera RS
Nie trzymając was długo w napięciu podamy, że średnia prędkość z dwóch przejazdów wyniosła aż 447 km/h. W jedną stronę - pod wiatr i nieco pod górę - było to 436 km/h, które już wystarczyłoby do pobicia obecnego rekordu. W drugą Koenigsegg Agera RS pojechał aż 458 km/h (na końcu znajdziecie nagranie z przejazdów).
Dotychczasowym rekordem, siedmio już letnim, było 431 km/h osiągnięte przez Bugatti Veyrona Super Sport w 2010 roku.
REKLAMA
REKLAMA
Koenigsegg Agera RS
Do bicia rekordu wykorzystano ten sam egzemplarz Agery RS, który niedawno pobił inny rekord Bugatti - tym razem Chirona (poniżej szczegóły), a miejscem była zamknięta droga między Las Vegas i Pahrump w Nevadzie. Kawał całkiem długiej prostej. Za kierownicą zasiadł fabryczny kierowca testowy Koenigsegga Niklas Lilja.
No właśnie. Pamiętacie, jak zaledwie parę tygodni temu motoryzacyjny świat obiegła informacja o uzyskaniu przez Bugatti Chirona rekordu, polegającego na jak najkrótszym czasie przyspieszenia od 0 do 400 km/h i natychmiastowego wyhamowania do zera.
Bugatti Chiron, prowadzony przez byłego kierowcę Formuły 1 i dwukrotnego triumfatora wyścigu Indianapolis 500, Juana Pablo Montoyę, rozpędził się do 400 km/h, a następnie całkowicie zatrzymał w rekordowym czasie 41,96 s. Potrzebował na to dystansu 3 kilometrów i 112 metrów.
Ile czasu potrzebował na to Koenigsegg Agera RS, który chwilę potem zostawił rekord Bugatti daleko w tyle? Prowadzony przez fabrycznego kierowcę testowego Niklasa Lilję, szwedzki hipersamochód najpierw w 26,88 sekundy osiągnął prędkość 400 km/h, potrzebując na to niespełna dwóch kilometrów, żeby w mgnieniu oka, w 9,56 sekundy i na dystansie 483 metrów zatrzymać się do zera.
REKLAMA
REKLAMA
Koenigsegg Agera RS
Użyty do testu, przeprowadzonego na płycie lotniska Vandel w Danii, Koenigsegg Agera RS został wyposażony w pakiet One:1, co przekłada się na 1360 KM z 5-litrowego silnika V8 oraz moment obrotowy sięgajacy 1371 Nm. Dla porównania, w tej kategorii Bugatti Chiron jest lepszy o 319 KM i 231 Nm.
To najprawdopodobniej nie koniec bicia rekordów prędkości. Niedawno pisaliśmy o kolejnym graczu, jakim jest nowy Hennessey Venom F5. Ma on przekroczyć barierę 301 mil na godzinę, a więc 484 km/h. O ile znajdą odpowiednie do tego opony.
O zasięgu procederu cofania liczników kilometrów możemy dowiedzieć z raportu opublikowanego przez firmę Carvertical, zajmującą się sprawdzaniem przeszłości samochodów na podstawie numeru VIN. Raport został opracowany na bazie 500 tysięcy danych na temat aut używanych zbieranych przez rok - od października 2019 roku do października 2020 r. Uwzględnia on dane z 15 państw.
Mazda wjeżdża do segmentu aut elektrycznych na własnych zasadach. W MX-30, w przeciwieństwie do rywali, najważniejszy nie jest duży zasięg, tylko krótki czas ładowania akumulatorów.
Poznań, Warszawa i Kraków z najwyższymi spadkami natężenia ruchu w 2020 r. w Polsce - wynika z danych jakie opublikował TomTom w raporcie Traffic Index.
Wśród premier ubiegłego roku, jednej większej od drugiej, prezentacja nowej Dacii Sandero przeszła jakby trochę niezauważona. Oddajemy jej więc honor teraz – w pierwszej jeździe Sandero Stepway z silnikiem 1.0 turbo.
Rajd Dakar 2021 dobiegł końca, zamykając liczącą niemal 8 tys. km pętlę. Zawodnicy ORLEN Team pokazali fantastyczną walkę, zajmując wysokie miejsca w klasyfikacji generalnej.
Nissan Qashqai zostanie ujawniony za kilka tygodni, ale już dziś wiemy wszystko o jego napędzie. Tak, jak można było się spodziewać – Diesla zastąpi nietypowa hybryda.
Mazda MX-30 została najchętniej wybieraną elektryczną nowością 2020 roku w Polsce. Pierwszy elektryczny model Mazdy wyprzedził w rankingu sprzedaży m.in. BMW i3 oraz VW ID.3.
Toyota działa prężnie w temacie napędów hybrydowych, a w kwestii pojazdów elektrycznych stawia na ogniwa wodorowe. Tymczasem w Australii pojawiła się w pełni elektryczna Toyota Land Cruiser. Jak to możliwe?
REKLAMA
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze